programma installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, ik heb die virtuel pc gedownload en geinstalleerd, ik zie dus nu een venster, waar ik op start kan klikken, dan verschijn een 'dos' venster met gegevens, moet ik dan nu de cd van XP in de player doen en word dan XP geinstalleerd ? ik heb XP wel al op de D partitie staan of maakt dat niet uit ?

Hoe staat de CD op de partitie. Als kopie of als ISO?

Indien je een ISO hebt, start je de virtual machine, klik je in het nieuwe venster bij Je kunt dan in het venster direct kiezen in het menu voor CD en daar de image aanwijzen als opstart schijf.
 
CD-tje erin.
In het menu-tje kiezen voor "CD -> Use Physical Drive X" (waarbij X je CD-rom is).
"PC-tje" opstarten en je zult zien dat je een XP setup krijgt.
 
Hoe staat de CD op de partitie. Als kopie of als ISO?

Indien je een ISO hebt, start je de virtual machine, klik je in het nieuwe venster bij Je kunt dan in het venster direct kiezen in het menu voor CD en daar de image aanwijzen als opstart schijf.

wat bedoel je met: Hoe staat de CD op de partitie. Als kopie of als ISO
ik heb een cd met XP, in dat dos venster staat:
Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device.
moet ik nu dan de cd met xp in de lade doen ?
 
ik heb dus de install cd van XP home in de lade gedaan en toen begon de setup van XP, eerst werd de C geformateerd, wat ik wel eng vond, ik dacht dat de C partitie werd leeggemaakt en Vista zou verdwenen zijn, daarna werd XP geinstalleerd, duurde ongeveer 40 minuten. Ik was dus benieuwd wat er gebeurde toen ik de pc nieuw opstartte, gelukkig had ik weer de keuze op te starten met Vista of met een oudere versie van Windows, ik startte dus met Vista, deze werkte normaal, maar ik dacht, waar is nu die virtuel pc, in de map die ik gemaakt had, staat dus een bestand : New Virtual Machine Hard Disk.vhd, groot 1.772.823 kb,
door op New Virtual Machine.vmc te klikken, verscheen een venster in Vista en daarin startte XP; Ik heb dus nu in principe 2 x XP op de HD staan. Alleen via die virtuel pc is XP dus 'leeg', alleen de standaard programma's; ik zie ook een venster dat ik XP moet activeren binnen 30 dagen, is dit normaal en kan dat zomaar ? Ook zie ik een waarschuwing via het veiligheidscentrum, dat er geen virusscanner is geinstalleerd, moet ik dat dan ook weer doen en heeft dat geen gevolgen voor het antivirus programma in Vista op de C en XP op de D partitie.
Kan ik dus nu gewoon programma's (o.a. Davi-Cash) installeren via die XP in de virtuel pc ?
DIt is voor mij helemaal nieuw, daarom deze vragen.
 
:confused: ik snap er maar weinig van :).

Wat heb je nu precies gedaan?
Je hebt je eigen PC waarop Vista staat?
Je hebt een virtuele PC met een virtuele harddisk (C:\) waar een installatie van XP op staat?

Activeren kun je doen, is gewoon XP activatie. Mits je key geldig is, is dit geen probleem. Virusscanner kun je erop zetten als je dit wilt, is ook gewoon een standaard Windows XP-melding.

Onthoud dat de virtuele PC volledig los staat van de fysieke PC.
 
ik heb dus de install cd van XP home in de lade gedaan en toen begon de setup van XP, eerst werd de C geformateerd, wat ik wel eng vond, ik dacht dat de C partitie werd leeggemaakt en Vista zou verdwenen zijn, daarna werd XP geinstalleerd, duurde ongeveer 40 minuten. Ik was dus benieuwd wat er gebeurde toen ik de pc nieuw opstartte, gelukkig had ik weer de keuze op te starten met Vista of met een oudere versie van Windows, ik startte dus met Vista, deze werkte normaal, maar ik dacht, waar is nu die virtuel pc, in de map die ik gemaakt had, staat dus een bestand : New Virtual Machine Hard Disk.vhd, groot 1.772.823 kb,
JA, dat is even vreemd, dat je de boel ziet formateren, maar je Virtuele Machine is dat bestand. Dat is wat hij geformateerd heeft. De rest van je PC is onveranderd.

door op New Virtual Machine.vmc te klikken, verscheen een venster in Vista en daarin startte XP; Ik heb dus nu in principe 2 x XP op de HD staan. Alleen via die virtuel pc is XP dus 'leeg', alleen de standaard programma's; ik zie ook een venster dat ik XP moet activeren binnen 30 dagen, is dit normaal en kan dat zomaar ?
Als het goed is moet je die gewoon kunnen activeren. Dat doe ik hier ook met mijn virtual PC installaties. Ik gebruik dezelfde oem als mijn normale windows die bij mijn pc hoort.

Ook zie ik een waarschuwing via het veiligheidscentrum, dat er geen virusscanner is geinstalleerd, moet ik dat dan ook weer doen en heeft dat geen gevolgen voor het antivirus programma in Vista op de C en XP op de D partitie.
Nee, alles wat je doet in die Virtuele machine heeft alleen maar betrekking op die virtuele machine. Het blijft volledig gescheiden van alles wat je op je PC geinstalleerd hebt. Als je de virtual machine niet om te internetten gebruikt, dan kan je in de VM de netwerkkaart uitschakelen, dan heb je geen virusscanner nodig.

Kan ik dus nu gewoon programma's (o.a. Davi-Cash) installeren via die XP in de virtuel pc ?
Ja, je start je virtual machine op en stopt de Davi-Cash CD in een drive en installeert deze door te werken in de virtual machine.

DIt is voor mij helemaal nieuw, daarom deze vragen.
:thumb:
 
:confused: ik snap er maar weinig van :).

Wat heb je nu precies gedaan?
Je hebt je eigen PC waarop Vista staat?
Je hebt een virtuele PC met een virtuele harddisk (C:\) waar een installatie van XP op staat?

Activeren kun je doen, is gewoon XP activatie. Mits je key geldig is, is dit geen probleem. Virusscanner kun je erop zetten als je dit wilt, is ook gewoon een standaard Windows XP-melding.

Onthoud dat de virtuele PC volledig los staat van de fysieke PC.

ik heb dus een pc waar Vista op de C partitie staat en XP op de D partitie
stations.jpg

op de C met vista staat dus nu ook die virtuele pc met XP,
ik zou dus XP op de D nu kunnen verwijderen, omdat ik XP nu ook kan starten vanuit VIsta ?
 
ik heb dus een pc waar Vista op de C partitie staat en XP op de D partitie
Duidelijk ! :)

op de C met vista staat dus nu ook die virtuele pc met XP,
ik zou dus XP op de D nu kunnen verwijderen, omdat ik XP nu ook kan starten vanuit VIsta ?

Ja, dat zou eventueel kunnen natuurlijk. Houd er wel rekening mee dat virtuele PC's niet de volledige capaciteit van je eigen PC kunnen benutten. Bijvoorbeeld een goeie game in een virtual PC is niet mogelijk.

stel jezelf de volgende vraag:

Heb ik genoeg aan de mogelijkheden van Virtual PC met windows XP erop om die andere te kunnen verwijderen, of heb ik dingen die ik onder XP zou willen draaien die niet in een virtuele machine kunnen?

Dan weet je het ;)
 
Wat jippiejajee zegt klopt,

Het voordeel van de virtuele machine binnen Vista is, is dat je alle Vist applicaties gewoon kunt blijven gebruiken én tegelijkertijd in XP kunt werken voor Davilex.
Het alternatief is dus een dual boot, waarin je elke keer Vista moet afsluiten en XP moet opstarten en vv.
 
Wat jippiejajee zegt klopt,

Het voordeel van de virtuele machine binnen Vista is, is dat je alle Vist applicaties gewoon kunt blijven gebruiken én tegelijkertijd in XP kunt werken voor Davilex.
Het alternatief is dus een dual boot, waarin je elke keer Vista moet afsluiten en XP moet opstarten en vv.
 
Wat jippiejajee zegt klopt,

Het voordeel van de virtuele machine binnen Vista is, is dat je alle Vist applicaties gewoon kunt blijven gebruiken én tegelijkertijd in XP kunt werken voor Davilex.
Het alternatief is dus een dual boot, waarin je elke keer Vista moet afsluiten en XP moet opstarten en vv.

ik heb dus een dual boot, kan kiezen bij het starten van de pc, tussen vista en xp, zoals ik al schreef, maar ik laat het nu maar zo, ik kan nu werken met davicash en dat is de hoofdzaak, hoef dus niet meer vista af te sluiten en xp op te starten.
dank voor alle info.
 
Wat mij betreft, graag gedaan.

Als je nog vragen hebt dan horen wij het wel.
 
ik heb nog een vraagje: ik moet nl XP activeren, klik dus op alleen activeren, ik vul de getallen/cijfers in die op de sticker staan, maar dan lees ik, dat de code ongeldig is, dit kan toch niet, deze heb ik ook ingevuld toen ik XP installeerde op de D partitite, hoe nu verder, ik heb 30 dagen de tijd word gemeld.
 
ik heb nog een vraagje: ik moet nl XP activeren, klik dus op alleen activeren, ik vul de getallen/cijfers in die op de sticker staan, maar dan lees ik, dat de code ongeldig is, dit kan toch niet, deze heb ik ook ingevuld toen ik XP installeerde op de D partitite, hoe nu verder, ik heb 30 dagen de tijd word gemeld.

dat er gemeld word dat de code ongeldig is, zal m.i. komen, doordat de versie van XP al geinstalleerd is op de D partitie, ik zal dan die moeten verwijderen, is mijn gedachtgang juist ?
 
het is intussen opgelost, ik UAC uitgeschakeld en kon toen DaviCash2000 installeren en openen,.groet
 
Wat jippiejajee zegt klopt,

Het voordeel van de virtuele machine binnen Vista is, is dat je alle Vist applicaties gewoon kunt blijven gebruiken én tegelijkertijd in XP kunt werken voor Davilex.
Het alternatief is dus een dual boot, waarin je elke keer Vista moet afsluiten en XP moet opstarten en vv.

Kun je Microsoft virtual pc ook gebruiken op Vista Home Premium?
 
het is intussen opgelost, ik UAC uitgeschakeld en kon toen DaviCash2000 installeren en openen,.groet

Welke Vista versie heb je op je computer? Ikzelf heb Home Premium en wil graag Virtual PC installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan