Programma klapt eruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Ik weet niet of dit de goede sectie is, maar ik heb problemen met applicaties die er uitklappen met de melding: The instruction at "0x7c92ae22" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be read. Ik heb heel snel even gezocht maar de instructie is niet bekend op het net. Nu is dit geen probleem, alleen heb ik daardoor geen idee wat de veroorzaker zou kunnen zijn. Iemand een idee? Bij voorbaat mijn dank.
 
Welk programa is het en op welk moment gebeurt het?
 
Deze leverde wel resultaat en na het lezen van een paar van die problemen blijkt dat het een veel voorkomende en erg algemene foutmelding is. Er moet dus mee info komen. Welke Windows? en idd welk programma veroorzaakt het, of zijn er meer?
 
Ik gebruik Windows XP Pro (Engelse versie) met SP2 geînstalleerd. Dit probleem is ontstaan na de installatie van dit SP. Het laatste programma welke na ongeveer 3 minuten zijn/haar heil ergens anders zocht (dit is diverse malen geprobeerd) was Emule.exe. Er was toen een internet verbinding. Ik heb het overigens vaker gehad met andere programma's (zover ik mij herinner hadden deze ook een verbinding met het Internet) en soms bleef het goed gaan en soms ging het weer de fout in. Na de derde keer dat Emule afstortte, heb ik het bericht genoteerd en ben ik op zoek gegaan naar hulp.
 
Het zou aan SP2 kunnen liggen. Ik had vanavond SP2 geïnstalleerd en kreeg ineens geen beeld meer op mijn tv kaart. Ik heb SP2 weer verwijderd en hij doet het weer. Ik wacht maar even tot dat de kinderziekten uit die SP 2 gehaald zijn:)
 
Dankzij de opmerkingen van de leden van het forum en wat logisch denkwerk, gevolgd door een aantal testen is de conclusie dat Firewalls (ZoneAlarm en Microsoft) verantwoordelijk zijn voor het afstorten van eMule. EMule niet gebruiken is (voorlopig) geen optie, maar het niet ingeschakeld zijn van een Firewall vind ik ook geen prettig idee. Zal nog eens testen met Sygate.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan