programma maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gillesdhuyvette

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
hallo,
hoe maak ik nu een programma veel vrienden van mij maken programma's maar ze vertelen mij niet hoe:confused: kan er iemand mij vertelen hoe of welk programma je nodig hebt?

Laatst bewerkt door een moderator:
je leert een scripttaal zoals visual basic, c# of c++
en als je visual basic leert heb je deze software ndig: microsoft visual basic 2008 express edition
voor c#: microsoft c# 2008 express edition
voor c++: microsoft c++ express edition

je leert een scripttaal zoals visual basic, c# of c++
en als je visual basic leert heb je deze software ndig: microsoft visual basic 2008 express edition
voor c#: microsoft c# 2008 express edition
voor c++: microsoft c++ express edition

maar waar dowload ik die?

Welk soort programma wil je maken?

Game?

ik zou graag een game maken en een soort programma voor mijn project!:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Scripten!?

Kommop hé.
Visual Basic C en C# en C++ zijn GEEN scripttalen!!

Want: Je moet de programma's compilen en bij scripts hoeft dat niet (kwestie van opslaan).

Bedankt voor de mededeling, de volgende keer mag je dat op een vriendelijkere manier zeggen. :rolleyes:

Als je games wilt maken, zijn Fenix en Bennu ook echte aanraders :)

Ze werken helaas nog niet met gestroomlijnde GUI's, maar de taal opzich is geweldig en speciaal gemaakt om games in te programmeren.

Als je een applicatie wilt maken die je aan iedereen kan laten zien, raad ik je (ondanks dat niet iedereen het daarmee eens zal zijn ;)) PHP aan. Maak een website met een leuke applicatie erop; dat gaat 10x sneller dan zelfs een commandline script schrijven in C++, want die taal is zo low-level dat je zelfs de meest basale dingen niet kunt zonder een week bezig te zijn.

Daarnaast is PHP veel makkelijker te leren, en veel makkelijker te delen met de wereld.

Laatst bewerkt:
quick basic

als je goed engels kan kan ik je aanraden om quick basic te gebruiken het ziet er oud uit maar het is gemakkellijk en het is gratis
het probleem met visual basic is dat het heel moeilijk is:thumb::thumb::thumb::thumb:

@thibaultmol:

Ik ben het niet helemaal met je eens om de volgende reden:
Visual Basic Heet Niet voor niks Visual Basic!
Basic = Basis
Dus het zou makkelijker moeten zijn dan andere dingen.
En het grootste gedeelte in Visual Basic Moet je visueel doen.

Dat is mijn mening, (Quick Basic is verouderd)

MaxUploader:D

C# is ook makkelijk

Als je wilt leren programmeren kun je het best in C# beginnen.
Het is niet moeilijk, ik heb het ook zo onder de knie gekregen.
Ik programmeer het al sinds ik 10 ben en ik maak nu regelmatig iemand mee om programma's voor bedrijven te programmeren.
Om het te programmeren gebruik ik: Visual Studio.

Succes ermee.;)

Als je nog vragen hebt kun je bij me terrecht.

(het is een van de nieuwste programmeer talen)

Eerst was er: Visual Basic
Toen: C
Toen: C+
daarna: C++
en de nieuwste: C#

Laatst bewerkt:
(het is een van de nieuwste programmeer talen)

Eerst was er: Visual Basic
Toen: C
Toen: C+
daarna: C++
en de nieuwste: C#

De taal C+ ken ik persoonlijk niet, en naar mijn weten was C(++) er eerder dan Visual Basic. Daarbij is een nieuwe taal niet per definitie beter. :)

C# is nieuw en gaat ook door heel veel programma's worden ondersteund dus lijkt het me erg handig als zo veel mogelijk mensen meteen gaan leren programmeren in C#. Daardoor zullen ze later niet in de problemen komen dat Visual Basic niet meer wordt ondersteund en ook niet in de problemen komen dat er te weinig mensen zijn die Visual Basic programmeren i.v.m. met vragen.

C# is nieuw en gaat ook door heel veel programma's worden ondersteund dus lijkt het me erg handig als zo veel mogelijk mensen meteen gaan leren programmeren in C#. Daardoor zullen ze later niet in de problemen komen dat Visual Basic niet meer wordt ondersteund en ook niet in de problemen komen dat er te weinig mensen zijn die Visual Basic programmeren i.v.m. met vragen.

VB.NET is net zo nieuw als C#.NET, dus dat lijkt me niet echt zo'n super goed argument. Daarnaast haalde je ook nog wat andere talen aan, en daar reageerde ik eigenlijk op.

C++ was er inderdaad eerder dn Visual Basic!
C++ behoort tot the C verzameling.

Visual Basic is ontworpen voor mensen die willen beginnen met progameeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan