Programma om alle hardware te controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Hallo,

Bestaat er misschien een programma waarmee je de hardware van de computer kan controleren. De computer valt namelijk af en toe uit en nu wou ik even controleren of er iets mis is met de hardware. Ik heb al wel een memorytest gevonden. Alvast bedankt voor tip.

Grtz. Ikbenjamin

Dat heb ik al wel, maar kun je hiermee ook testen? Zo ja hoe moet dit dan? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Het enige wat ik in aida kon vinden was dat de sensoren niks deden. Wanneer ik op sensors klikte bleef het beeld grijs en verscheen er niks. Dit heb ik een aantal keren geprobeerd. Kan het wezen dat deze sensoren er af zijn of dat deze er niet op zitten. De computer valt namelijk telkens uit. Het beeld wordt dan in 1 keer zwart. Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Geplaatst door ikbenjamin
Wanneer ik op sensors klikte bleef het beeld grijs en verscheen er niks.
Dan heb je idd geen sensoren op je moederbord.

Is de pc van binnen redelijk vrij van stof?
Met name het koelblok en de fan's.

Ja de ventilatoren zijn aardig schoon, maar hoe zou het kunnen komen het beeld plotseling zwart word? Hij zegt dan klik en weg is het beeld. Het opstarten geeft ook vaak problemen. Hij zegt problemen te hebben met hardware. Iemand enig idee wat het probleem is? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Hierbij meer informatie:

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Geen
Internet Explorer 6.0.2600.0000 (IE 6.0 - Windows XP)
Computernaam FAM-WRKA95QZ1JX
Naam gebruiker Fam. Helmink
Logon Domein FAM-WRKA95QZ1JX

Moederbord:
CPU Type AMD K6-2, 450 MHz (4.5 x 100)
Moederbordnaam MSI MS-5169 (3 ISA, 4 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
Moederbord Chipset ALi M1541 ALADDiN 5
Systeemgeheugen 192 MB (SDRAM)
BIOS Type AMI (09/02/99)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart 3Dfx Interactive, Inc. Banshee (16 MB)
3D-Versneller 3Dfx Voodoo Banshee
Monitor Maxdata Belinea 10 30 30 (1003338)

Opslag:
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf QUANTUM FIREBALLlct08 17 (16 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/66)
Optische Station PHILIPS CDD3610 CD-R/RW (2x/2x/6x CD-RW)
Optische Station PHILIPS CD-ROM PCCD048

Partities:
C: (FAT32) 16543 MB (13279 MB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord PC/AT-uitgebreid PS/2-toetsenbord (101/102 toetsen)
Muis Microsoft IntelliMouse (serieel)

Netwerk:
Primair IP-Adres 195.121.199.200
Primair MAC-Adres 00-00-00-00-00-00
Netwerkkaart WAN (PPP/SLIP) Interface (195.121.199.200)
Modem Communicatiekabel tussen twee computers

Bij die freemeter zie je toch alleen het gebruik van de cpu en de harde schijf of niet? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Laatst bewerkt:
Hij zegt problemen te hebben met hardware. Iemand enig idee wat het probleem is? Nogmaals bedankt.
Krijg je een blauw scherm waarin dit vermeld wordt?
Zo ja graag de exacte melding hier plaatsen.

Blijft alleen het beeld zwart of start de pc opnieuw op?
Als de pc opnieuw opstart zou je dit nog kunnen proberen.
Ga naar ;
Deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen>haal het vinkje weg bij "Automatisch opnieuw starten".
Nu zal je een blauwscherm met een foutmelding krijgen in plaats van dat de pc opnieuw opstart.

Ik heb net ook het programma aida32 gedownload en geinstalleerd, maar op die link van juno kan ik niet vinden hoe je de hardware controleert. Kan iemand mij dit uitleggen?

Hij start niet opnieuw op maar blijft gewoon vastzitten. Bij het opstarten of wanneer de computer vast loopt komt de volgende melding in blauw scherm naar voren:

Hardware malfunction. Call your hardware vendor for support.

The system has halted.

Dit staat in een windows xp blauw scherm. Weet iemand het probleem? Alvast bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Hardware malfunction. Call your hardware vendor for support.
Dit is een hele lastige.
Er staat verders niks bij zeker?
Ik heb hem ook eens gehad en heb nog steeds geen oplossing.:(
Ik moet zeggen dat je systeem mischien wel te langzaam is voor WinXP.
Hoe zwaar is je voeding?

Je kan met Aida32 een raport laten maken van je hardware.
Boven in Aida32 zie je raport staan.
Voor zover ik weet kan je geen hardware test doen met Aida32.

Benjamin,

Jou eerste probleem is jou software.
Jij hebt op een redelijk trage (450 MHz) PC de XP Pro gezet.
Bovendien zit de SP1 (service pack) NIET op de PC.
Niet als kritiek bedoeld maar het komt erop neer: Je hebt op een wat oudere PC, dat net kan voldoen aan de eisen van XP Pro, Windows XP Pro geïnstalleerd.
Ik neem aan dat dit een kopie is omdat ik kan me niet voorstellen dat voor een systeem dat ± 250-300 € waard is, jij een programma zou kopen van € 430.
Als je dus via Start, vervolgens Windows Update, het SP1 (Service Pack) niet kan downloaden dan blijft het een onstabiele systeem.

wat je natuurlijk ook kan doen is:

start > uitvoeren: msinfo32.exe > hulpprogramma's > dr watson.

en dan volledige crashdump aan laten maken, en als het weer gebeurd in logboek kijken (pad staat boven in)

en wat iemand hierboven zei: aida32 dat is natuurlijke flauwekull, je kan hier alleen mee zien wat voor hardware je hebt, leuk natuurlijk maar je wilt weten waarom het crashed en dan heb je weining aan aida32.

En dat het er aan ligt dat je geen SP1 hebt, dat lijkt me ook sterk, oude hardware is een excuus dat het traag loopt, niet voor dat het crashed.

Het zou kunnen zijn dat je defecte hardware hebt of dat er stukje software niet goed is, tis alleen effe uitzoekwerk :)

Volgens mij stond in het begin: 'valt af en toe uit'.
Voor mij is dat wat anders dan 'crashen'.

Op de PC, volgens de gegevens zit erg weinig: 3264 MB gebruikt.

Ik vermoed dat zolang er XP Pro op de PC zit, zonder SP1 en alle andere (ruim 60 patches/hotfies) updates, de PC niet echt optimaal gaat werken.

Hij kan ook nog proberen met de '30 dagen trial' versie van System Mechanic. Die is hier te downloaden =
http://www.iolo.com/sm/

Hij slaat gewoon iedere keer vast met dat blauwe scherm. Nu wou ik de computer opnieuw installeren, maar nu wil ik alleen even weten hoe ik een backup kan maken van de contactlijst in outlook. Ik kan outlook niet meer openen, omdat ik de schijf nu maar even als slave aan een andere computer heb gehangen. Is er een bestand dat ik kan kopieeren om de contactlijst op te slaan?

Nadat ik de computer opnieuw heb geinstalleerd zal ik eerst sp1 downloaden. Dat probeerde ik eerst ook, maar toen sloeg de computer dus iedere keer vast. Nou nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Met System Mechanic kun je veel info over je PC krijgen. Soms krijg je ook tips, sommige goed de andere… Het voordeel van System Mechanic is dat als je problemen hebt met het programma je hun helpdesk kan gebruiken ondanks het feit dat programma als ‘trial’ werkt.
Wat betreft Outlook (dus niet Outlook Express): zoek bestand PST. Dus zoeken en dan typ daar: *.pst
Dat bestand moet je dan ergens kopiëren, daar staan alle gegevens van Outlook.
Bij Outlook Express voor de e-mails moet je: DBX bestanden zoeken en voor het adresboek/contacten moet je: WAB bestanden zoeken.

grtz
falco

De computer doet het op dit moment maar zeer zelden.:( Bij het opstarten draait alles wel maar er gebeurt niks. Hij start dan niks op. Ook tijdens het werken met xp klapt de computer er telkens uit. Dan komt er soms in beeld te staan: Hardware malfunction. Ik snap er niks meer van. Nu probeer ik de computer opnieuw te installeren, maar ook dan klapt hij er telkens uit. Weet iemand wat het probleem kan zijn? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan