• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

programma probeert e-mailbericht te verzenden outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gebeurt het zenden van de mail via Gmail? Google heeft onlangs 2 traps verificatie ingeschakeld. Het kan zijn dat de melding dus van Google komt. Hetzelfde geval had ik namelijk met thunderbird.

Ben heel wat leesvoer en testen verder. Gmail werkt niet, probleem zit hem in de 2 traps verificatie inderdaad. Je kunt dit ook aanpassen maar het is voor mij teveel gedoe en geen garantie dat het systeem over een x-tijd weer niet werkt.

Ik ben nu (weer) bezig met de link van rondebruin maar kom ik niet zo goed uit nog..

Die heb je na mijn voorbeeld ook niet nodig.
De code is correct en werkt tevens prima met GMAIL.

@edmoor, ik word echt helemaal GEK :)

Ik heb jouw bestand nog eens getest, heb enkel in tabblad Mailinfo in C7 mijn gmail adres ingevuld, C8 mijn gmail wachtwoord C10 en C11 mijn emailadres en krijg deze foutmelding:

Microsoft visual basis
Fout - 2146644475 (800cce05) tijdens uitvoer:
The requested body part was not found in the message

Tijdens foutopsporing verwijst de fout naar: .To = Sheets("MailInfo").Range("RECIPIENT") wat C10 is en niet meer dan mijn eigen emailadres.

Géén idee wat er nu verkeerd gaat want meer dan dit heb ik niet veranderd in jouw voorbeeld

Ik kom er net achter dat in de hyperlinken uit jouw voorbeeld een aantal hyperlinken stonden die ik aan moest passen via "hyperlink bewerken" maar dat maakte ook niets uit. De hyperlinken verwijderen uit deze cellen en het emailadres gewoon via standaard invullen maakte ook niets uit, allemaal dezelfde foutmelding

Die hyperlinks hebben totaal niets met het emailen van doen.
Die maakt Excel er zelf van als je een email adres invult.

Laatst bewerkt:
Ok, maar dan weet ik niet waarom het bij jou wel werkt en bij mij niet. Enige wat veranderd is, is hetgeen wat ik aan gaf. meer niet

Instellingen van GMAIL uiteraard.
Heb je 2-step verification uit gezet en het toestaan van minder veilige apps aan gezet?

Ja, dat dacht ik al zoals ik eerder zei. Blijkbaar niet de 2 traps verificatie want je melde dat dit niet van toepassing was vwb jouw voorbeeld. Wat kan het dan wel zijn?

Ik meldde dat 2-staps verificatie uit moet staan.
Je kan dat zelf controleren als op www.gmail.com inlogt.
En uiteraard dat het toestaan van minder veilige apps aan staat.
Daar had ik een link voor geplaatst.

De 2 traps verificatie staat nu uit, nu effe kijken waar ik het toestaan van minder veilige apps aan kan zetten. Zie ik zo snel niet

Zoals ik al zei heb ik daar eerder een link voor geplaatst in #14.

Tjonge, jonge... wat een bevalling maar gevonden hoor. De 2 staps staat uit, de apps aan. Ga nu effe testen :)

Lokaal geen probleem en uiteindelijk aan de praat gekregen... yes! :)

Via de server geen succes. Foutmelding blijft bij .To = Sheets("MailInfo").Range("RECIPIENT")

Op de server zal dat SMTP poortnummer in de firewall open moeten worden gezet.

Je hebt gezien dat het werkt.
Als dat poortnummer niet open kan/mag dan gaat het op de server niet werken.
Daar helpt geen code aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan