Programmacode weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
dan gaat bij mij het licht heel even uit en wordt je op mijn "dikke vinger"-lijst gezet. :mad:
Ik ben de eerste en enige, denk ik, die je al een oplossing gegeven hebt, maar je wil/kan die niet begrijpen. Je hoeft enkel de 1e wedstrijddag gebruiken.
Nu heb ik wel begrepen dat jij daar enkele bereiken verborgen hebt en dat je die moet gaan gebruiken om je dubbels toe te wijzen. Bon, die 1e dag is de 1e lijn van die verborgen "Berger"-lijst, en mogelijks staat die in een andere volgorde, maar ja, uiteindelijk vist iedere oplossing toch in dezelfde vijver (= is die oplossing een permutatie van elkaar).
Je vermeldt me al niet eens in je comment.

Sorry Peter,
Ik heb nog eens goed gekeken naar dat "Berger" bestandje en moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik dat verkeerd heb gelezen en beoordeeld. Ik biedt je mijn oprechte excuses aan, want nu ik er goed naar heb gekeken; het ziet er echt gelikt uit. Dus bij deze bedankt voor de oplossing van het probleem.
Ik hoop dat je mijn excuses aanvaardt.

Met vriendelijke groet,
Bas Blok

die Peter, dat is die andere ...🥳 ik ben Bart
Straks mag die "Berger" terug verborgen worden, dan kunnen daar geen domme dingen mee gebeuren.
Maar als je anders je 13 (voor aantal ploegen invult) in B2, dan zie je dan rij 3 een aantal koppels terugkomen. Ik heb het niet gecheckt met jouw verborgen cellen, maar daar kan dus verschillen op zitten, maar het ganse schema zou uiteindelijk hetzelfde moeten opleveren als jouw competitie (die er geen is).

Laatst bewerkt:
okay, excuus aanvaard. zie reactie 23.
Begrijp je ook mijn reactie #19.

nu gebruik makend van je "Ver.ID" voor de gelijke ploegen

Bijlagen

Beste Bart, Je het er echt iets geweldigs van gemaakt en ik ben je zeer erkentelijk. Ik begrijp je reactie in eerste aanleg, we zullen het er maar niet meer over hebben. Ik ben 79 jaar en dan werkt het blijkbaar allemaal iets anders voor ik begrijp wat wordt bedoelt.
Nogmaals heel veel dank, ik zal er dankbaar gebruik van maken.

dat is die andere ...🥳
Ja Bart. Ik ben idd die anderen feestneus🤣 met absoluut geen verstand van VBA.
Maar de beginvraag stond in HelpMij Excel en is door Huijb "verbanen" naar de VBA site.

je begrijpt wel dat ik met dat emoticonnetje de ⚽ wilde spelen, niet de 👨/ 👩 (om in EK-context te blijven )
dus, 👍 en tot de volgende

Laatst bewerkt:
Beste Bart,
Ik heb nog wel een toegevoegde vraag;
Kan ik hier Competitie.ID aan toevoegen of moet die op een nieuw tabblad. 1719300226472.png

Bijlagen

Ik denk dat ik de vraag verkeerd stel. Zijn er mogelijkheden om competities aan dit bestand toe te voegen.
Bijvoorbeeld door extra tabbladen Competitie1, Competitie2 etc. waar dan ieder blad zijn betreffende gegevens krijgt?
Graag een antwoordje wat ik er zelf aan kan doen. We hebben 4 competities, dus 4 tabbladen?

ik gok, want ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maar als je die knop van "nieuwe competitie" aanklikt en in plaats van 1 geef je 2 (nieuwe competitie op een nieuw blad) in, dan krijg je een nieuw blad die een kopie is van je huidige blad. Dan moet je daarin je ploegen gaan aanpassen en daarna terug op die "nieuwe competitie" en "1" drukken en ben je vertrokken voor je 2e competitie.
Dus, je kan zo 5, 10, 100, ... competities in 1 bestand bijhouden, maar of 100 nog handig werkt ???

Als je 1 grote tabel in een overzichtsblad wilde met zoveel teams maken en van daaruit dan tig competities wilt aanmaken, dan moet je anders ook maar aangeven in een voorbeeldje.

Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om dat te doen. :"Als je 1 grote tabel in een overzichtsblad" wilde met zoveel teams maken en van daaruit dan tig competities wilt aanmaken, dan moet je anders ook maar aangeven in een voorbeeldje. Heb je aan dit bestandje genoeg, of wil je het op een andere manier aangeleverd krijgen. Alvast dank voor de moeite welke neemt om het voor elkaar te krijgen.

Bijlagen

ik heb het even voor die 4 competities in 1 keer gedaan, maar dan moet ik nog even die oude knoppen opnieuw in ere herstellen, want die doen het voor het ogenblik niet meer.
Dus als je nu in je tabblad "Competitie District 61" op die knop klikt, dan worden die 4 competities aangemaakt of vernieuwd. (je mag anders eens die 4 tabbladen B1-B2 tot C4 verwijderen)
Ik zie zo niet hoe ik moet omgaan met de datums. Die kunnen op 4 dagen doorgaan, blijkbaar.

Bijlagen

Beste Bart,

De datums worden gebruikt: dat zijn voor de thuisspelende teams de speelavonden. Dat zijn er dus 4 want op vrijdag wordt bij ons geen competitie gespeeld. Dus moet die blijven staan. Het ziet er goed uit, waarvoor mijn complimenten. Ik had graag de Macro's willen bekijken, al is het maar om ervan te leren, maar die krijg ik niet zichtbaar. Wil je dat mogelijk maken aub?

Met vriendelijke groet,
Bas Blok

nieuwere versie (er van uitgaande dat je excel365 hebt)
Verder zit er geen paswoord op VBA, dus met bijvoorbeeld ALT+F8 kan je er in komen ofwel via het lint (als dat aangepast is) en dan Ontwikkelaars>Visual Basic
Ik heb er soms commentaar naast gezet, maar dat is nog deels in het frans, want het is een aangepaste versie van iets dat ik eerst in die taal gemaakt had.

Bijlagen

Beste Bart,
Ik heb nog 1 vraag: Is het bij alle competenties zo ingesteld dat wanneer 2 of meer teams van dezelfde vereniging in een klasse zitten, die in de 1e ronde tegen elkaar spelen?
Bij voorbaat dank voor je reactie, het ziet er geweldig uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan