Programmacode weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Belangrijke vraag; Teams schrijven online in, en krijgen een eigen Team_ID en worden alfabetisch gerangschikt. Maakt dat voor de werking van dit programma iets uit, of blijft de uitkomst hetzelfde? Dus wanneer meerdere teams van dezelfde vereniging in eenzelfde klasse zitten, in de 1e ronde tegen elkaar spelen.

Beste Bart,
Ik heb op alle bladen de Ver._ID + Team_ID aangepast.
Bij aanvang van een nieuw seizoen worden de Team_ID gewijzigd. Mijn vraag is of bij wijziging van die gegevens alles wordt opgeslagen en verder gewoon blijft werken. Heel graag nog een laatste antwoord retour. Ik vind het echt een heel mooi programma. Nogmaals dank hiervoor.

Bijlagen

in je vorige versie op tabblad "Competitie District 61" waren die VerID & TeamID verdwenen en dan had ik er zelf iets van gebakken door het laatste deel van de naam te bekijken. Is dat een cijfer, dan is dat het zoveelste team van eenzelfde ploeg. Dat werkt natuurlijk alleen maar netjes als die ploeg ook effectief niet zou eindigen op een cijfer, zoals je bijvoorbeeld geen "Willem 2" (ik weet dat het normaal Willem II moet zijn, maar het is voor het voorbeeld) hebt. Je zou die dan hernoemen naar "Willem_2", met zo'n underscore ertussen. Dus ja, moet het nu met die IDs of met die nummers ?
Ik vermoed ook dat je graag bepaalde kolom verborgen zou willn houden, die voor jou niet relevant zijn.
Daarnaast heb ik nu in A1 een getal staan. Dat is iets met 3 cijfers na de komma en dat moet je van rechts naar links lezen. Dus in B1-B2 staat daar 2,132 en dat wil zeggen van recht naar links, 1e speeldag zijn er 2 dubbels, 2e speeldag 3 dubbels, 3e speeldag 1 dubbel en de 4e speeldag 2 dubbels. Dat zou je anders kunnen helpen om die ploegen te zoeken.
In bijlage, een nieuwe versie, enkel voor dat getal in A1
Dus wat moet er nog gebeuren ?

Bijlagen

Beste Bart,
Op tabblad "Competitie District 61" van de vorige versie stonden de Team_ID in de kolommen K en L.
Dus ja, het liefst werk ik met de IDs, zoals ik je toestuurde in het laatste bestandje. Opgemerkt dient te worden dat ieder nieuw seizoen over het algemeen alleen de team_IDs wijzigen.
( welke ik er het liefst bij houdt ) Je zou mij heel blij maken als je dat kan regelen. De knop op de tabbladen zou de functie moeten krijgen :"Weet u zeker dat u de wijzigingen wil opslaan "Ja" of "Nee". Kan dat?
Ik hoop dat je die "grijze duif" niet lastig begint te vinden en nog even wil helpen met het tot stand brengen van mijn wensen.
Op voorhand dank hiervoor.
Gr. Bas Blok

Bijlagen

Beste Bart,
Als ik een nieuwe competitie aan wil maken en klik op de knop krijg ik 3 opties: 0 = stoppen, 1 nieuwe competitie met 13 teams op hetzelfde werkblad, of 2 = nieuwe competitie op een nieuw werkblad. Maar daarbij geen keuze voor hoeveel teams.
Is het mogelijk om bij die keuze te kunnen kiezen voor een competitie met 8,10,12,14,16,18 of 20 teams?
Het programma werkt perfect, nogmaals mijn compliment daarvoor, maar zou iets meer mogelijkheden willen hebben. Ik hoop een positief antwoordje van je te mogen ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Bas Blok

Bijlagen

het is een aanpassing in 2 stappen, je kiest voor een "nieuwe competitie op een nieuw werkblad" (dus 2) en dan ga je handmatig al je ploegen aflopen en toevoegen/schrappen/aanpassen en dan de macro opnieuw starten met "nieuwe competitie op hetzelfde blad" (dus 1). Dat lijkt me net iets handiger dan je een lege tabel geven van je max dus 20 teams.

dit is nog een voorlopig nieuwe versie, maar ik zit in de knoop met de sortering.
Nu zou je voor een nieuwe competitie in een nieuw blad 25 teams "???" krijgen, dus ongeveer wat je gevraagd hebt. En voor "meerdere competities" krijg je je ID.

Bijlagen

Bart,
Dank voor je bericht. Ook ik zit nog een beetje te stoeien met een paar aanpassingen, welk ik zou willen doorvoeren. Ik weet niet of dat ook werkelijk gaat wat ik wil, dus probeer ik het eerst even uit op mijn pc en kom dan bij de meester terug, als je mij tenminste niet vervelend vind worden met al die aanpassingen.

Bart,
Ik heb een aanvullend verzoek. Als de kolom met de datum is toegevoegd, kan je er dan voor zorgen dat op datum wordt gesorteerd? Nu staat bijvoorbeeld als wedstrijd 1 vermeld: ONA 2 - ONA 1 maar dat zou dus moet dus worden Amstelbron 2 - BVBZ 1. 1720176138613.png

1. wat was het foutje ?
2. ik begrijp er niets van, dat zijn 2 "totaal" verschillende competities. Wat is het verband tussen links en rechts, zo te zien speelt de thuisploeg altijd op dezelfde dag en moet de uitploeg zich aanpassen, Dus als ik je in de 1e tabel, bv kolom D de dag laat neerzetten, dus ma, di, wo of do dan kan ik er wel een dag bij bedenken. in bv. kolom AA de dag en AB het uur.

Ik zal je straks een voorbeeldje sturen hoe dit eigenlijk werkt.
Komt er zo aan.

In dit voorbeeld zie je dat ieder team een 'vaste' speelavond heeft voor de thuiswedstrijden.

een nieuwe versie ....
PS. de puntentelling van petanque zat er nog in 😢

Bijlagen

Beste Bart,
Het is nog jammer genoeg nog steeds niet opgelost, misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Sorry als dat het geval mocht zijn, maar het is nog niet af, en dat vind ik zo jammer. Volgens mij is er niet zoveel meer nodig om het op orde te krijgen. Als je kijkt naar het blad 13 teams-Voorblad zie je in kolom DE de speeldag staan van de teams. Concreet de vraag: Is het op het blad Competitie kolom AA en AB mogelijk om daar die gegevens automatisch in mee te nemen in de macro's?
Bij voorbaat dank voor je aandacht.
Met vriendelijke groet,
Bas Blok

Bijlagen

Beste Bart,
Er gaat iets nog niet helemaal goed: wedstrijd 1 wordt in dit overzicht gespeeld op maandag 26-8, maar dat is niet goed want Centrum 1 speelt thuis op dinsdagavond dus dat moet 27-8 zijn.
Wil je daar nog even naar kijken? Zie kolom BH-BI
Bij voorbaat dank voor je hulp, gaandeweg komen we precies waar ik heen wil. Dankjewel.

Centrum 1 speelt toch op maandag, niet op dinsdag !!!
1721212550715.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan