Programma's draaien op de achtergrond werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hallo,

Voorheen als ik bijv. muziek aanzette en dan op "windowstoets + L" drukte vergrendelde mijn PC maar draaide de media player op de achtergrond door.

Zojuist probeerde ik dit weer maar stopte het programma. Het ligt niet aan media player, want VLC doet hetzelfde.

Waar moet ik deze instelling veranderen?

Windows+L
Hallo bart.
Met de sneltoets Windows+L meldt je zichzelf af als gebruiker van het Windows-systeem. Dit is een bijzonder nuttige beveiligingsoptie. Hoe vaak loop je niet even weg van uw bureau zonder het systeem expliciet te beveiligen? Wellicht start na een tiental minuten of langer een schermbeveiliging met wachtwoordfunctie. Maar tot die tijd staat je systeem open en bloot voor iedereen.

Dat wil zeggen dat een kwaadwillende gebruiker bij je bestanden kan of e-mailberichten kan verzenden uit jou naam. Laat het niet zover komen en sluit het systeem met Windows+L af als u je computer verlaat. Dat heb je nu gedaan Je kunt bij terugkeer op de gebruikelijke wijze weer inloggen. De Windows toets + L staat voor Lock the computer.

@manamana: Windows-toets L is "Lock workstation", oftewel: de inhoud van het scherm wordt vervangen door het inlogscherm en de windows-sessie is vergrendeld. Dit is dus niet het zelfde als wat jij beschrijft.
En (zoals de topic-starter terecht aangeeft) zouden programma's gewoon door moeten draaien 'achter' dat inlogscherm.

@topic-starter: Wat ik me zou kunnen voorstellen bij je probleem is:
a. De optie "Schermbeveiliging toestaan tijdens afspelen" staat uit in WMPlayer
b. (Speculatief, weet niet of dat er iets mee te maken heeft): De optie "Altijd op de voorgrond weergeven" in WMPlayer en/of VLC. Misschien mogen die niet aanstaan.
c. (Speculatief): De optie "Pause playback when minimized" in VLC mag misschien niet aanstaan.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan