Programma's onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, ik vraag me af of het mogelijk is dat sommige programma's die ik heb op ME wel goed draaide maar onder XP niet... kan dat mogelijk zijn, ik heb het nu voornamelijk over Paint Shop Pro 7.0 die draaide op mijn vorige systeem zonder problemen, maar nu ik onder XP draai heb ik er steeds problemen mee, foutmeldingen, vastlopen, het programma wordt zomaar afgesloten na een bewerking... iemand enig idee hoe dat kan.
Het Paint Shop Pro nu al twee keer opnieuw geisntalleeerd.

Bedankt voor eventuele reacties.

?

heb je al wel op de site gekeken van paint shop voor update,s, voor xp?

Goedemorgen Seeburg, ik heb nog niet gekeken voor updates, dat zal ik nu even gaan doen....
Bedankt voor de tip!

Ben op de site geweest, maar de downloads van de updates doen het niet:(

?

nou ik heb een nieuwe provider zonnet werkt ook niet lekker, maar ik kijk wel even voor je!!

Is goed Seeburg... ik kwam er net achter dat ik helemaal niks op die site kan downlaoden, ook de tubes deden het niet.... Vreemd hoor!!!

?

nou lerosa ik kan er niets voor vinden, het is wel vreemd dat paintshop het niet doet? ik zou nog maar eens opnieuw installeren? hij moet het volgens mij gewoon doen, zonder problemen!ik neem aan dat je ook geen foutmelding kreeg bij het installeren.sorry ik weet het ook niet meer.

Hoi,

Ik heb PSP7 onder WinME en WinXP (dual) draaien en beide even goed.Ik heb het probleem wat jij hebt een tijdje terug wel gehad op een andere PC onder WinME.Kreeg voordurend foutmeldingen (Paint Shop Pro is closing....etc.etc.)
Lang gezocht wat het kon zijn, nooit gevonden.
Tenslotte PSP6 geinstalleerd en deze draaide wel goed!
Denk toch dat een ander progje de goede werking van PSP7 in de weg stond ( dubbele DLL's?)
Schakel eens wat programma's uit en probeer 'm nog eens.
Ben je in de gelegenheid probeer dan eens een lagere versie.PSP6 draait ook onder WinXP en veel verschil met "7" is er niet.

Grtzzz.

Hoi Lerosa

Je zou ook kunnen proberen de comptabiliteit van PSP in XP te wijzigen in ME. Dat doe je door rechtermuisklip op PSP > tabblad comptabiliteit. Ik weet niet of het werkt maar je kunt het proberen.

S6

Geplaatst door sebas
Hoi Lerosa

Je zou ook kunnen proberen de comptabiliteit van PSP in XP te wijzigen in ME. Dat doe je door rechtermuisklip op PSP > tabblad comptabiliteit. Ik weet niet of het werkt maar je kunt het proberen.

S6

Waar moet ik precies rechts op klikken???
Als ik dat op het psp logo doe dan krijg ik de eigenschappen van de snelkoppeling te zien en daar staat compabiliteit niet tussen.

Ik krijg een foutmelding zodra ik een tekst in wil voegen, dat ie niet naar het geheugen kan schrijven en dat het programma nu wordt gesloten:confused:

Lerosa,

Ga naar de file PSP op je C schrijf, dan naar het exe bestand en klik met de rechtermuisknop op het exe bestand. Dan zou je als het goed is het tabblad comptabiliteit moeten zien.

Gedaan maar het haalt alleen niets uit, zodra ik in psp een nieuw bestand open en tekst in wil voegen, dan wordt het programma zonder pardon afgesloten:(

Denk toch dat het verstandiger is PSP te verwijderen en opnieuw te installeren.

Toen ik van W98 naar WXP ging, heb ik van te voren PSP 7 eraf gegooid en daarna met de cd er weer opgezet. Draait normaal.
PS. Ik heb wel de 10de verjaardag jubileumeditie, versie 7.04
Veel geluk

Hoi Sandra

Ik heb even gekeken op de site van jasc.com en zag dat zij een update file hebben voor psp 7 naar 7.04.
In de faq zag ik dat zij niet garanderen dat 7.0 werkt met xp.
Mocht je deze update niet kunnen downloaden, laat het me even weten dan doe ik dat voor je.

Geplaatst door sebas
Denk toch dat het verstandiger is PSP te verwijderen en opnieuw te installeren.

Ik heb psp nu al twee keer verwijderd, en opnieuw geinstalleerd.. maar ik blijf problemen krijgen.

Hoi Sandra,

Kijk dan even op deze site:

www3.jasc.com/pub/patches/psp704dp.exe

en download de patch.

groetjes

:thumb: Heb de patch geinstalleerd en het gaat tot nu toe goed... bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan