Programmatisch inloggen op forum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spy1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Spy1

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hallo.

Ik ben bezig met een linkchecker programma te maken. Hij kijkt of er in een topic op een forum dode links staan.

Ik download de pagina waar het topic staat wat hij moet bekijken maar omdat het forum beveiligd is tegen mensen die niet ingelogd zijn, krijg ik niet de echte pagina te zien. Maar een pagina waar instaat van je bent niet ingelogd blabla.

Dus mijn vraag is, hoe kan ik mijn programma programmatisch inloggen op een forum? Het forum systeem is PHPBB.

Alvast erg bedankt!

Dus eigenlijk wil je proberen om onrechtmatig op een forum te komen. Daar wordt je hier niet mee geholpen.

^ dat is niet wat bedoeld werd, dus ik maak 'm stiekem weer open ;)

Mijn kennis van VB.net is niet goed genoeg om codevoorbeelden te schrijven, maar ik kan je wel wat algemene aanwijzingen geven. Sowieso moet je iets maken waarmee je het inlogformulier kan submitten. Vervolgens moet je dan óf een cookie handler inbouwen óf de phpsessid afvangen en steeds meegeven in de URL.

Maar misschien is het beter om de beheerder van het forum een speciale backend te laten maken, die bijvoorbeeld alleen het IP van het apparaat waarop je je programma draait toelaat en daarnaast al alleen de links geeft in plaats van complete webpagina's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan