Programmatje gezocht die de harde schijf verder schoon maakt dan enkel formateren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb een tijdje geleden een programmatje gedownload waarmee je de harde schijf helemaal schoon kon maken, maar ben het helaas kwijt, weet iemand wat ik bedoel en waar ik het kan vinden?

Het gaat dus verder dan formateren, niets is daarna nog terug te halen.

Ik bedoel dus geen format programmatje, maar een programmatje dat een stapje verder gaat.

Ik heb wel eens begrepen dat dan alle nullen en éénen zo bewerkt worden dat er werkelijk niets meer is terug te halen.

Het was een vrij éénvoudig programmatje dat buiten windows om draait, dus voor dat windows ging draaien was het programma al doormiddel van een diskkette of CD-Rom al in werking gesteld.

Van de KillDisk-website
Active@ KillDisk - Hard Drive Eraser is powerful and compact DOS software that allows you to destroy all data on hard and floppy drives completely, excluding any possibility of future recovery of deleted files and folders. It's a hard drive and partition eraser utility.

James:)

Ik begrijp er weinig van, maar volgens mij was het ook een ander programma. Misschien doet deze het zelfde, maar ik weet niet hoe ik het op CD-Rom moet branden.

Wat ik had was een diskkette, maar het zal er dus ook vast op CD-Rom zijn.

Kan je misschien uitleggen hoe deze werkt?

de PC inspector is een programma waarmee je een bootable floppy maakt waarmee je vervolgens opstart.
je hele schijf wordt dan gewist.

@dalimens

Enig idee waar ik die kan vinden en of het ook vanaf CD-Rom kan?

hoi Miauw,

je kan hem vinden door de link te volgen.
ik zal proberen te linken naar de download maar weet niet zeker of dat werkt.
http://download.pcinspector.de/pci_emaxx.exe

weet niet of het met een rom kan, maar lijkt me ook zonde van de rom, het is maar een heel klein progje.
of heb je soms geen floppydrive?

succes en groeten.

@dalimens

Moet je die diskette bij het opstarten gebruiken of tijden dat windows draait?

je moet opstarten met de flop (ff je bios induiken, maar dat weet je vast wel)

succes

Dom dom dom, :o

Ik moet hem natuurlijk eerst op dubbelklikken en op diskette laten plaatsen i.p.v. direct. :D

Bedankt. :thumb:

Het is wel een andere dan ik eerst had, maar het lukt hier hopelijk ook mee. :)

Laatst bewerkt:
miauw,

misschien ten overvloede maar je moet het progje laten draaien en dus de flop laten maken op het systeem waarmee je de schijf wilt wissen. ik heb dat bij een vriend ook eens verkeerd gedaan en toen heeft die bak twee WEKEN staan draaien en stond er nog alles op.

let ook goed op dat je de goede schijf selecteert, je kan voor de zekerheid je systeemschijf loskoppelen, dan gebeurt er in ieder geval niks.

Het gaat vreselijk langzaam en heb de boel afgebroken.

Ik ben is heel diep gaan speuren welk programma het ook al weer was waar over ik het eigenlijk heb.

MADBOOT 8.0

Zo heet het pogramma, ik weet niet of er al een nieuwere versie van uit is, maar dan hoor ik dat graag.

Ik heb MADBOOT 8.0 inmiddels gevonden.

Laatst bewerkt:
heb je de floppy soms op een andere pc gemaakt dan waarop je de schijf gaat wissen? dan duurt het idd erg lang.

hij moet kunnen wissen tot 3,3 Gb per minuut.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan