programmeervraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobTHMG

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Beste experts,

Ik heb een inschrijfwebsite waarin cursisten hun gegevens kunnen invullen via een formulier. Een php-script bezorgt de gegevens vervolgens netjes in een emailbox.

Is zo'n script zo om te zetten dat de gegevens:
a. in de email zo komen te staan dat ik met knippen en plakken de gegevens in één keer in een tabel van access kan plaatsen of

b. in een database komen zodat ik de gegevens (zonder e weer te behoeven over te typen) kan gebruiken?

Kan iemand dat maken?

Alvast bedankt voor het meedenken,

groet

Rob

B. is vrij goed te doen, als je een mysql database bij je webhost hebt (en die zijn vrij standaard)

Het beste kun je even wat tutorials volgen (bijv op de w3schools) voor php en sql, dan kun je er wel uitkomen denk ik.

Op welke manier wil je ze uitlezen?
In php kun je trouwens ook tabellen maken (uiteraard icm html).

Mijn webhost ondersteund inderdaad dabases.

Maar ik zou niet weten hoe ik zo'n script zou moeten maken.

Overigens zou het voor mijn secretariaat ( die niet zo goed met ict zijn) het makkelikste zijn als de data in een mailtje zou binnen komen met alle datvelden gescheiden door een ; dat met knippen en plakken de data in een accessbestand zou kunnen worden geplaatst.

Als dat alles is:).
Dit is heel makkelijk te doen, post het script wat je hebt even en ik bouw m om.

Gijs,

dat zou tof zijn
bij deze het script zoals dat nu gebruikt wordt

Bijlagen

Even voor de zekerheid, het enige dat in die mail moet staan is de verzonden tekst met ; ertussen?

Ik wil eigenlij de data zo in mijn mail laten komen dat ik de regel met data met de muis kan selecteren en kopiëren, zodat ik het daarna kan plakken in een tabel in access

Het lijkt mij veel makkelijker als je een script op internet zoekt waar een Select from statement in staat en een Insert code zoekt op het internet. En dat je leert hoe met MySQL database kan opzetten. Ik heb nu geen tijd om dit allemaal uit te leggen. Maar er zijn kant en klare ****orials te vinden op het internet.

Suc6 er mee;)

Groet KingShift

Wat betreft mijn suggestie: op de website van mysql kun je allerlei connectors vinden, waarbij er ook een voor windows is op basis van odbc (linkje). Als je die installeert en een verbinding naar je webhost instelt; kun je in access een odbc koppeling maken. Zo kun je bijvoorbeeld bij het opstarten van de access database automatisch alle nieuwe gegevens downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan