Programmeren in Microsoft Word 2013 met Vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

bexser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2013
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik maak voor mijn eindwerk een draaiboek over houtskeletbouw woningen, dit heb ik reeds afgewerkt en zou dit graag als volgt willen programmeren:
In het draaiboek heb ik allerlei thema's besproken die in een houtskeletbouw woning voor kunnen komen. Nu is het de bedoeling dat als iemand het draaiboek opent, de thema's kan aanvinken (in een Userform) die hij of zij wil lezen, vervolgens op Ok kan klikken en de thema's kan lezen. Zonder de overige thema's te zien.

Een voorbeeldje:
Iemand wil in het draaiboek informatie over:
Een kelder, gelijkvloers, verdieping, spanten daken en een houten gevelbeplanking. Hij of zij klikt deze thema's vervolgens aan en kan enkel deze thema's lezen.
Ik heb al deze thema's al uitgebreid besproken en ze staan ook mooi genummerd met de bijhorende stijlen.

Is het mogelijk in Word 2013 met Vba om dit te bekomen?
Ik heb op school al wel enkelen keren geprogrammeerd met Vba maar ik ben echt nog wel een beginner.
Hebben jullie misschien tips hoe ik dit het best kan doen?

Alvast bedankt!
 
Vraag verplaatst van Visual Basic naar Office > VBA :)
 
Bexer,

Interessante vraag, was even een puzzeltje maar ik heb hem gevonden.

De truc is om je rapport op te delen in Secties.

Als je hem nu wil verbergen zet je de font van de tekst om in een verborgen font waardoor hij lijkt te verdwijnen.

Ik stuur je een voorbeeldje mee.

Een sectie voeg je toe door onder pagina indeling te kijken bij pagina instellingen en dan te kiezen voor
einde markeringen, onderaan zie je de sectie einden.

Bekijk bijlage HelpMijWordSecties.doc

Veel Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan