Prullenbak berichtgeving

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Normailter kun je de verwijder berichtgeving uitschakelen bij eigenschappen van prullenbak, maar op de een of andere reden werkt dit niet voor netwerkbestanden terwijl dit in voorgaande versies geen probleem was.

waar kan ik dit uitschakelen?

Bij netwerkbestanden wordt alles altijd definitief verwijderd, gaat niet langs/in de prullenmand.
Dus je krijgt bij netwerkbestanden/-mappen de vraag of je het bestand/map DEFINITIEF wilt verwijderen (nooit de vraag of het in de Prullenmand moet of niet).

Welke instellingen heb je nu staan bij de Eigenschappen van Prullenmand? (Schermafdruk graag).
Verder kun je spelen met het volgende, evt.:
Start regedit.exe
Ga naar de sleutel
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
In het rechter deelvenster, maak een DWORD32 registerwaarde ConfirmFileDelete en zet die op 0 om bevestigingsvragen uit te schakelen.
Kijk hoe dit op testbestanden/-mappen uitwerkt m.b.t. bestanden/mappen op je lokale computer en netwerk-bestanden/-mappen.

Tijs.

Hoi,
Probeer dan de volgende sleutel:
HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Knipsel2.JPG

Geen Policies te bekennen?

Vreemd dat ik de enige ben die hier over klaagt, heb het op meerdere pc's is dus niet incidenteel.

Aan de schermafdruk kan ik niet zien waar je precies kijkt.
Doe eens een schermafdruk van het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k reg.exe query "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies"

Overigens kun je evt. die subsleutel en registerwaarde toevoegen via:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k reg.exe add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v ConfirmFileDelete /t REG_DWORD /d 0 /f
Zou een melding moeten geven "De bewerking is voltooid".
Daarna pc herstarten en gaan testen.
Bevalt het niet, dezelfde commando-regel, maar dan /d 0 vervangen door /d 1

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan