prullenbak crisis

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransina

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hallo allemaal,

Nu ben ik toch al een ui met de computer, maar wat met net overkwam slaat alles.
Ik wilde al mijn muziek van de C schijf naar de D schijf verplaatsen, omdat de C schijf nogal vol was. Ik copieerde eerst Itunes met bibliotheek (dacht ik!) van C naar D.
Toen gooide ik de bibliotheek van de C schijf weg. De computer gaf de melding, dat de prullenbak te klein was, en of ik het zeker wist.
Ik dacht natuurlijk dat dat wel kon.:o

Het is echt een kleine ramp, want nu blijkt de bibliotheek op de D schijf ook leeg. Geen idee hoe dat kan.:shocked:
Ik heb nog geprobeerd bij "zoeken", maar ja.... eigenlijk wist ik wel dat dat niet zou lu kken.

Nu is mijn vraag; is er een manier om de muziek nog ergens terug te vinden?

Als dat echt echt niet kan, kan ik dan de muziek, die ik nu alleen nog maar op de Ipod heb staan (waar ik maanden aan gewerkt heb!) terug copieren naar de harde schijf?

Als iemand me helpen kan, ben ik dolgelukkig. Maar in elk geval al bedankt voor de moeite van het lezen.
groetjes, Fransina :)

Volgens mij bestaan er wel programma's die verwijderde bestanden terughalen.

Verder kan je gewoon de liedjes die op je iPod staan kopieeren naar je harde schijf (tenminste, zo is het met ''normale'' mp3 spelers, of je met iPod ook via verkenner erin kan weet ik niet. ik heb een vriend die en ipod en een Mac heeft, en dan synchroniseert het verder automatisch.)

Een goed programma is GetDataBack. Dit is er voor z.g. FATschijven alswel voor de NTFSschijven. Zorg ervoor dat je de herstelde bestanden NIET schrijft naar de schijf waarvan je de verwijderde bestanden wilt herstellen.

http://www.runtime.org/

Joop

Hallo allemaal,
Maartehhm en Jepewe/Joop; ontzettend bedankt voor het reageren. Dat geeft weer wat nieuwe moed.:thumb:
Ik heb zelf geen Mac, en ik geloof niet dat ik via de verkenner mijn Ipod terug kan copieren. Ik weet tenminste niet hoe.

Joop, ik heb een programma gepakt en als ik het programma draai, doorzoekt hij de hele schijf; degene waar de muziek vanaf is dus. Maar het gekke is; alle files die hij vindt, zijn van april 2007, en ik heb vandaag die muziek weggegooid.
Vraag een; is het mogelijk ergens in te voeren dat ik alleen op vandaag zoek? (ik heb zelf niet zoiets gevonden) en vraag twee; hoe weet ik of ik een Fat of een NTFS schijf heb/programa nodig heb?

Hoe dan ook; nogmaals zeer bedankt voor de moeite tot zover!:love:

Ga naar: Start --> Uitvoeren.. (Run..) --> diskmgmt.msc

Daar kan je zien welke schijf FAT32 en NTFS is.

Dat van april 2007, is dat van de verwijderde datum of de datum dat het 'aangemaakt' is?
misschien heb je in april alle liedjes op die schijf gezet, en weergeeft dat programma dat.

Kan me wel iets herrineren dat je het moet instellen als externe harde schijf, zo gebruikte een vriend van me dat voor spiekbriefjes:p

Als ik had geweten hoe je dat moest doen had ik het wel verteld natuurlijk ><

Hoi allemaal!

Nou, MaartehhM, het blijkt dat ik een NTFS schijf heb. Bedankt voor het trucje.
Ik heb eerst een programma gepakt op runorg, zoals Joop adviseerde. Ik wist niet eens dat zoiets bestond; programma's om data terug te krijgen. :o
Alleen, jammergenoeg; na de scan, als ik dan op de muziekfiles klik die ik terug wil; zegt het stomme programma "je moet me eerst kopen om dit te doen".
Ik heb vervolgens allerlei andere van dit soort programma's gedownload en vervolgens weggegooid (gewoon gegoogled op "recovery data freeware"), want bij allemaal is het hetzelfde liedje; wel scannen, niet terugpakken.:evil:

Ik heb die bladzijde uitgeprint om de muziek van Ipod naar schijf terug te schrijven, maar ik wilde eerst dat andere proberen, omdat ik het best eng vind; ik ben zoals ik zei niet zo gehaaid (zacht gezegd:confused:) met de computer; en wat nu als ik het fout doe, en alles is helemaal weg?

Maar goed, als het niet gaat met die recovery programma's, zit er niets anders op, moet ik het diepe toch maar in.

Ik laat nog wel weten hoe het loopt, maar zover in elk geval weer ontzettend bedankt voor het meedenken!:thumb::D
Groetjes, Fransina

Als je gewoon de stappen volgt van de link van mrmusic kan er niks fout gaan :D die handleiding is niet geschreven om mensen te ****en en hun liedjes te verwijderen. Ik zou het gewoon maar proberen ;)

Hallo allemaal!

Deze crisis is in elk geval weer bedwongen.;) Nog anders dan de suggesties die ik van jullie kreeg. Ik vond een gratis programma (gewoon in-googlelen) dat heet "Ipod2pc".
Hij haalt alle muziek van de ipod, en dan, als de ipod niet is ingeschakeld, alle muziek weer naar de bibliotheek van Itunes. Geen kans dus op een plotselinge actie van Itunes voor ik er erg in heb, maar alle tijd voor een computerslak.:eek:

Maar hartstikke bedankt voor het lezen en meedenken nogmaals.:thumb::love:
groetjes, Fransina

Mooi dat het opgelost is:thumb:

Zet je ook even de vraag op opgelost rechtsonder ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan