PS2 kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

muizeken

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hallo allemaal,
De PS2 van mijn zoon is kapot. Wat gebeurt er? ALs hij een spelletje insteekt dan maakt het toestel een vreemd geluid (zoemend).
Ofwel kan hij een stukje spelen, maar dan loopt het spel ineens vast. Ofwel doet hij gewoon niets.
Vooral bij Grand Theft Auto San Andrea hebben we grote problemen.
Wat kan ik hier zelf aan doen?
Laten herstellen is zeer duur zeker??
Hartelijk dank!!!

Hallo

Probeer eens of de leesoptiek reinigen helpt.

Uiteraard zijn de d.v.d.'s/c.d.'s krasvrij ??

Indien er echter veel films op zijn afgespeeld , is vermoedelijk de laser versleten , en de enige oplossing is deze te (laten) vervangen.

Er bestaan verschillende versies/modellen laseroptiek , afhangkelijk van het model p.s.2.

Peter

Laatst bewerkt:
Hey,
Ik heb de PS2 reeds open gedaan en de lens gereinigd.
Maar dat helpt dus niet.
Hij laakt echt zo'n ratelend geluid...
Groetjes!!

Hallo

Hij laakt echt zo'n ratelend geluid...

Klikken of echt ratelen ??

Model ?? slimline of het oude (typenr) ??

Enkel met d.v.d's en b.v.b. niet met audio c.d's ?? of altijd ??

Uiteraard zijn de d.v.d.'s/c.d.'s krasvrij ??

Een laseroptiek vervangen/afregelen is niet eenvoudig en dien je te laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring , je kan indien je niet weet wat je doet nog veel meer schade aanrichten.

Peter

Hey,
Het maakt zo'n klikkend geluid. En het is begonnen toen we het spelletje GTA San Andreas geprobeerd hebben. Een nieuw spelletje!
Het type nummer is: SCPH 39004.
Ik denk niet dat het met DVD's een probleem is.
Hij start op, maar bij het laden begint hij te klikken en valt hij stil....
Groetjes!!!!
veronique

Klinkt alsof het aan de DVD ligt...

Hoe kom je er aan? Gewoon in de winkel nieuw gekocht? Of tweedehands?

Probeer voor de grap eens om de DVD in je pc te steken, gaat die dan ook ratelen? (Niet dat je kunt spelen op je pc, maar dan weet je iig of het aan de PS2 ligt of aan de DVD)

(Je kunt de game ook eens bij iemand anders proberen, of proberen terug te brengen naar de winkel, maar ws ruilen ze em niet meer)

Hey,
Het ligt niet aan de dvd want we hebben hem al teruggebracht naar de winkel. Daar kregen we een nieuwe...
Sindsdien zijn de problemen wel begonnen!!
Vero

Hallo

Het maakt zo'n klikkend geluid. En het is begonnen toen we het spelletje GTA San Andreas geprobeerd hebben. Een nieuw spelletje!
Het type nummer is: SCPH 39004.
Ik denk niet dat het met DVD's een probleem is.
Hij start op, maar bij het laden begint hij te klikken en valt hij stil....

Klikken duidt op leesproblemen (laser) , en dit model is ook alweer enkele jaren oud en heeft vermoedelijk niet stilgestaan in de kast.

Je zou toch nog eens kunnen proberen om de laseroptiek voorzichtig zuiver te maken d.m.v. oorstokje en "eau de cologne" , maar vermoedelijk is het exit ...

Je vergat te vermelden of deze nog korrekt audio c.d's afspeelt , dus ik ga ervan uit dat dit het geval NIET is .

Peter

Hey,
Volgens mijn zoon leest hij ook geen audio CD'S...
Kga proberen om de lens nog eens proper te maken maar ik vrees ervoor...
Groetjes,
vero

Hallo

Indien er ook geen originele audio c.d.'s kunnen worden gelezen na deftig reinigen = of leesoptiek vervangen of exit .

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo!!
Ondertussen is de PS nog steeds kapot.
Ik zoek nu een adres waar ik hem eventueel kan binnen doen voor een offerte en eventueel herstelling.
Dus, adressen zijn welkom.
Wij wonen in België, provincie Limburg maar Nederland is ook geen probleem!
Groetjes,
vero

Hm, ik weet niet of je hem gerepareerd krijgt voor minder dan de kosten van een nieuwe.

Zo'n ding kost tegenwoordig nog 100 euro, ik denk niet dat je de laser voor minder dan dat vervangen krijgt.. :(

Daar had ik al schrik voor...
Ga uitkijken voor een tweedehandstoestel dan maar!!
Merciekes,
vero

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan