PS2 leest geen DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barthuyberts

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2002
Berichten
18
Ik heb een PS2 en nu leest hij geen DVD's meer. Nu licht het waarschijnlijk aan de DVD laser.

Weet iemand een adres waar ik dit kan laten maken. Ik wil het liefst zo dicht mogelijk in de buurt blijven. Ik woon in Nuenen, bij Eindhoven.

Of heeft iemand een ander idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb al geprobeerd om de DVD te reinigen met een cd (met borsteltjes erop).

Het is een oude "dikke" PS2.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Barthuyberts zei:
Nee want bij ombouweindhoven.nl doen ze niks. Daarom zoek ik op een ander adres

Hoezo niks,ze kunnen er toch wel een andere speler inzetten,want dat zal het toch wel worden..
 
BANDIT123 zei:
Hoezo niks,ze kunnen er toch wel een andere speler inzetten,want dat zal het toch wel worden..

Ik had gebeld en ze deden dat niet, beetje raar maar ja.
Ik zal nog wel eens een keer bellen met een ander nummer. Misshcien dat ze net met vakantie gingen?
 
Ik weet niet of je handig bent, maar anders zou je zelf even de PS2 open moeten maken, je kunt de slede waar de laser op zit nog wat afstellen. Als je de Playstation open hebt en je hebt ook de boven gedeelte van de dvd speler eraf, dan zie je een gekarteld wieltje. Hiermee kun je de laser slede hoger en lager zetten. Met andere woorden de laser komt dichter of verder van de dvd.
Markeer eerst de stand hoe deze nu staat!!! Je kunt dan altijd terug zo als het was.

Nu is het afstellen een nauwkeurig werkje en moet je steeds testen of het werkt. Het liefst een aantal spellen proberen. Als je de stand 1 of 2 tandjes hebt veranderd, het boven gedeelte erop doen en de playstation opstarten met een spel.

Zelf hou ik alles aangesloten, behalve de stroom, als ik ga afstellen. Het boven gedeelte van de dvd speler druk ik langs de randen even vast met de hand. Anders moet je iedere keer de schroefjes in en uit draaien, wat niet echt bevoordelijk is voor het schroefdraad in het plastic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan