ps2 of ps3 kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sophie.h

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Berichten
111
we hebben een ps1 en denken over een opvolger na. we willen de ps1 spelletjes blijven spelen. is het verstandig om nu nog een ps2 te kopen nu de ps3 er aan komt?

Sophie
 
we willen graag ook nieuwere versies spellen kopen zoals Spyro 4
 
hoeveel en hoevaak speel je er op, speel je veel games op de PC ?

gewoon even nagaan of je het geld voor een PS3 overhebt
 
En waarom geen 360 of Nintendo Wii? Kijk goed naar alle verschillende consoles en de prijzen, en weeg het allemaal af. Ps2 is trouwens al zo goed als ten dode opgeschreven (over een jaar-1.5 jaar worden er amper nog games uitgebracht voor de ps2, mark my words).
 
En waarom geen 360 of Nintendo Wii? Kijk goed naar alle verschillende consoles en de prijzen, en weeg het allemaal af. Ps2 is trouwens al zo goed als ten dode opgeschreven (over een jaar-1.5 jaar worden er amper nog games uitgebracht voor de ps2, mark my words).

Maar er zijn genoeg games voor uitgebracht, en voor iemand die net een ps2 heeft zijn die allemaal nieuw.

Kan je op de ps3 oude spellen spelen van de psx & ps2?
 
De PS3 zal backward compatible zijn met de Psx en de Ps2, maar waarschijnlijk in dezelfde mate als de 360: alle "main" titles zijn te spelen, maar niet alle games.
Leuk voor mensen die alleen maar EA Games spelen, minder leuk voor mensen die al die zeldzame underdogs willen spelen.
 
we spelen voornamelijk Spyo en Star wars. Zijn ook echter Zelda liefhebbers.
Je moet dus inderdaad een keuze maken.
Ikv vind het echter een hoop geld voor die ps 3, aan de andere kant als de ps 2 er al vlot uitgaat.
We willen een andere omdat de nieuwe spyro ed niet op de ps1 kunnen.
Op de pc doen de kinderen alleen online games zoals runescape, verder niets.
Hoelang zal het duren voordat de prijs van de ps3 zakt?
 
Ik denk dat na 3-6 maanden je de eerste echte combipacks krijgt en dan in kwartaal 3 of 4 volgend jaar (richting de kerst) de prijzen gaan dalen zodat het nog enigszins betaalbaar wordt.
 
Ik denk nu dus dat ik al weet wat het gezinskado voor kerst volgend jaar word. We zullen dus nog even geduld moeten hebben

Bedankt voor jullie reacties!
 
mijn hint: PS2 of PS3? PS3 > PS2 definately!

Simpelweg omdat de PS2 binnekort outdated raakt, en omdat hij vergeleken met de PS3 gewoon gauw uit de picture is (hij's nu al neit echt bepaald meer heel erg in de picture, wel dan?)

Uiteraard, is de vraag wat je er mee wil allemaal. Wat is de doelgroep? Je komt op mij over alsof je kinderen hebt waar je het voor doet... in dat geval zeg ik; zijn ze onder de 10 koop dan de PS2 want dan zullen ze nog niet echt gauw zich gaan verdiepen in de real ****, FPS 'nd stuff. Zijn ze echter 12+ dan zou ik gelijk als de PS3 uit is de PS3 kopen... Het is ontzettend veel geld, eens, maar als de jongens ouder worden moet je toch echt meer uit de kast halen om ze happy te maken; dan kom je bij de serieuzere titels, bijv. Tomb Raider, Splinter Cell etc. etc.

Mocht de doelgroep volwassenen zijn, PS3 ook echt wel. Het apparaat is duur, maar je bent echt DE ownage met het ding, de hardware is echt zoooo gruwelijk. Koop niet te snel spellen echter, hou het bij een game of 3 tot begin zomer 2007, dan zou je verder moeten kijken. De truc is om een paar goeie games te kopen, en die online te gaan spelen!

Ik weet niet de precieze release dates van PS3/Nintendo Wii, maar ik geloof wel nog allebei dit jaar (ja toch?).

Mocht je nou nog steeds niet weten hoe of wat, of vind je de cartoon games aantrekkelijk (mario/oldskool 007 what so ever) consider dan ook de Wii eens van Nintendo. Dit apparaat is echt voor jong en oud, met name de controlling van het apparaat is uniek, en zal zeker lachen en gieren worden! Ook zijn dr gewoon oldskool controllers voor te krijgen zoals we ze kennen van de PSx / PS2 / Xbox...

Ik hoop dat ik je beetje info heb gegeven en dat je nu weet wat het beste is... Als je kijkt naar de prijs, en je wil absoluut geen 600 euro uitgeven... maar wel goed online support hebben en goed kunnen gamen op oldskool wijze, zowel aantal klassiekers als modern FPS... Xbox 360 dan... voor een 300 euro kun je offline aan de gang, leg er 100 euro bij heb je Core System pakket met weet ik niet wel allemaal voor'n extra's. Zeg je, ik wil voor offline fun met name, en online mogelijkheid, en goedkoopste optie; Nintendo Wii (prijs schatting ~200 euro, PS3 600 en Xbox 400 voor decent gaming).

Good Luck with it, je kan utieraard ook even googlen naar bijv. E3 en andere main sites van de consoles zelf!
 
Nintendo Wii wordt 249 euro en komt in november uit. De PS3 is verschoven naar maart 2007 (from the top of my head). Ik vind de Nintendo Wii persoonlijk meer dan "lachen, gieren, brullen". Zowiezo zijn Nintendo games en consoles altijd kwalitatief goed en kan je voor alle leeftijden terecht bij Nintendo. Neem Metroid of neem Zelda... Maar ik snap wat je bedoelt dat voor de wat ouderen de "gangster-wannabe-games" en de "omg!!!111 i h4v3 t3h 1337 gr4ph!cs on mai PS3!11one" wat leuker vinden (just kidding, ik denk gewoon dat je moet kijken welke spellen goed bij je passen. Ik ben een vreselijke Xbox en Nintendo aanhanger... De Playstation vond ik ook wel leuk... Maar dan alleen Final Fantasy... Met andere spellen voor de PS1/PS2 was ik al gauw klaar, terwijl ik nog steeds met mijn DS, Gamecube en Xbox speel (naja, Xbox is omgebouwd tot mediacenter, dus misschien telt dat niet helemaal ;))).


EDIT: Ow enne... 24,25,26 november in Jaarbeurs Utrecht de Power Unlimited Gameplay... Kan je zelf is met de Nintendo Wii spelen en de volgende generatie Xbox/PS2/DS/PSP games (en maybe the PS3, who knows?). Ik ga er in elk geval heen en ik zal er uitgebreid verslag van doen ^_^ :p.
 
Laatst bewerkt:
vink wel fukn strak idee ja


en ja ben het met je eens; en hmmmm wist nog niet dat PS3 maart '07 wordt, najah... Nintendo Wii ook nieuwe prijs voor mij... ik denk dat nintendo met de Wii wel een nieuwe 'generatie' wil creeeren voor de nintendo consoles, ik denk dat ze bij de Wii Serious en Fun gaan combineren... hun blunder bij de GameCube was dat ze te veel van de Mario **** ahdden, en te weinig van de 3rd person shoots/FPS... daarom was GameCube een total domper (want dat was het gewoon echt).

Ik ga cker naar de jaarbeurs dan maar eens, kwoon vlakbij bij utrecht, met busje 3 kwartier, zie jullie daar dan :thumb: :p :D
 
Okay! Tot dan! (en vergeet niet kaartjes te kopen :p).
Gamecube was best wel leuk eigenlijk. Spellen als Metroid en geportte FPS's, alsmede Viewtiful Joe (later geport naar de Ps2) maakte het voor mij een leuke console in elk geval hoor!
En EA die port toch hun games naar echt alles wat je kan bedenken. Het valt me nog op dat Fifa 07 niet op je broodrooster te spelen is. Je hoeft dus eigenlijk niks te missen op de Gamecube, mits je van Nintendo spellen houdt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan