ps2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door tazman
het kopieeren van een psx / ps2 spel is niet toegestaan in NL.
er moet namelijk een extra handeling verricht worden om de kopieen te draaien.
en dat is het apparaat ombouwen anders draaien de spellen niet en datis niet toegestaan in NL.

Tazman, Ik kan me heel goed voorstellen dat helpmij.nl er voor kiest dubieuze zaken van het forum te weren. In die zin heb ik er helemaal geen moeite mee om de links die ik heb geplaatst te verwijderen. In het door je aangehaalde artikel wordt melding gemaakt van iemand die op de vingers is getikt i.v.m. het ombouwen van playstations en het verspreiden/verkopen van modchips. Hij deed dit bedrijs- of beroepsmatig. Voor zover ikweet is dit tot nu toe de enige uitspraak die er over zo'n zaak is geweest.

Deze uitspraak zegt niets over iemand die het ombouwen onder andere omstandigheden (bijvoorbeeld privé) doet. Ook zegt de uitspraak helemaal niets over het al dan niet strafbaar zijn op het moment dat je een console koopt die van een modchip is voorzien. Ook over het al of niet verboden zijn van het maken van kopie is de uitspraak niet duidelijk.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Wim1960

Deze uitspraak zegt niets over iemand die het ombouwen onder andere omstandigheden (bijvoorbeeld privé) doet. Ook zegt de uitspraak helemaal niets over het al dan niet strafbaar zijn op het moment dat je een console koopt die van een modchip is voorzien. Ook over het al of niet verboden zijn van het maken van kopie is de uitspraak niet duidelijk.

@ Wim1960

ben ik geheel met je eens.

ik kan zo snel nu even de uitspraak er niet bij vinden er is een uitspraak geweest dat het kopieeren van een psx spel niet als back-up gezien wordt.
dit omdat een kopie psx/ps2 niet zonder een omgebouwd station te gebruiken is.
er is zelfs een uitspraak geweest dat het gebruik van een modchip verboden is in NL deze zaak was aangespannen door sony.

@game-master,

ik zie niet in waarom ik een PB zou moeten sturen als ik een bericht aanpas.
ik ben aangesteld als mod om de zaken op het forum enigsinds in goede banen te leiden.
als dat betekend dat ik een bericht aan moet passen ga ik daar geen PB over sturen.
ieder lid van helpmij hoort ondertussen de regels op helpmij te weten.
en in die regels staat dat er geen dingen geplaatst worden op het forum die tegen de wet zijn of andersinds helpmij schade kunnen berokkenen.

okee.

Okee,dat ben ik ook met je eens.Maar stel je nou voor,dat ik een mod was en jij plaatst zoon bericht.Ben je met een verhgaal bezig,staat er opeens iets in over de telegraaf.Nou,laat het nou maar eigenfout.

kleine reactie op deze draad.
als ik iets koop, wordt het mijn eigendom, neem ik aan.
wat ik erna er aan verander is mijn zaak, of het nu een iiskast, wasmachine of spelcomputer is. als ik nu mijn comp aanpas aan illegale spellen, is dat mijn probleem,
want, de garantie vervalt.
ik neem aan dat ik geen contract met sony of de rest afsluit als ik zo,n ding van ze koop:8-0:

Zo zijn we het allemaal toch weer grotendeels met elkaar eens geworden. Zullen we de discussie dan maar afsluiten?

Franz, we weten allemaal dat het overgrote deel van de omgebouwde PSX en PS2-en alleen maar werd omgebouwd om ze geschikt te maken voor het spelen van veel goedkopere kopieën. Logisch dat de fabrikanten er alles aan doen om dat de kop in te drukken. Als je het toch doet is dat jouw probleem. De garantie vervalt met name omdat er technisch aan het apparaat is gerotzooid. Naast de garantiebepaling is er natuurlijk ook nog de wetgeving die van alles regelt. En als je de wet overtreedt loop je het risico dat je wordt gestraft. Daarmee is dat dus je eigen risico als burger. Voor we het weten komen we hier op een discussie over "normen en waarden". Die past dan eerder in de members chat.

er zal zeker geen discussie komen over normen en waarden.

waar het mij om ging was dat we op moeten passen dat helpmij er geen problemen mee krijgt tav de gerechterlijke uitspraken die er geweest zijn.

en ben met je eens je koopt iets en wordt jou eigendom en wat je er mee doet moet je zelf weten.
nadeel is alleen dat er rechters zijn geweest die daar anders over denken.

maar inderdaad laten we stoppen met deze zinloze discussie.

playstation

Ik weet genoeg en wist niet dat mijn vraag zoveel zou losmaken. Gr harry

@ jannie
Je weet in iedergeval dat je ps1 spellen op de ps2 kan spellen. De rest die wil kopieeren moet dat zelf maar weten.

en deze gaat nu maar eens dicht om verdere discussie te voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan