PS3 Nat-type strict veranderen in open?

Status
Niet open voor verdere reacties.
op de routersite staat
Internet

Connection Information

Uptime: 0 days, 2:03:22

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 11,23 / 276,58

Username: *
Password: *
Remember Password: *

IP Address: 86.91.211.242

Primary DNS: 195.121.1.34

Secondary DNS: 195.121.1.66

moet ik dan het IP adres wat daar staat invoeren op de PS3?

Dat IP adres is het adres dat je router van je provider heeft gekregen.
Je communicatie met "buiten" dus.
Dat andere adres moet je gebruiken in je PS3.

Dat wat je met ipconfig had gevonden: 192.168.1.254

Kijk nog even naar de video. Daar wordt precies verteld wat je moet doen en de juiste IP nummers heb je nu.

ik heb nu op de ps3 ingevult(nog niet klaar mee):

IP-adres: ?
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardrouter: 192.168.1.254
primaire DNS: 195.121.1.34
Secundaire DNS: 195.121.1.66

ik heb op de routersite staan:

Connection Information

IP Address: 86.91.211.242

Primary DNS: 195.121.1.34

Secondary DNS: 195.121.1.66

en als ik naar start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig, dan staat er:
IP adres: 192.168.1.70
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.254

ik snap eingelijk niks van het flimpje (http://www.youtube.com/watch?v=6PUmw0Fq-Ws)

zou je mij alstjeblieft kunnen vertellen wat ik precies inmoet vullen bij:
IP-adres:
Subnetmasker:
Standaardrouter:
primaire DNS:
Secundaire DNS:

Wat je op de PS3 hebt ingevuld is goed. Je moet nu alleen nog de firewall rules uitvoeren zoals in dat filmpje wordt verteld.
Dat is per router weer anders en zul je naar je eigen situatie moeten vertalen.

ik moet nu alleen nog op de ps3 het IP adres invoeren welke moet ik daar invoeren?

Daar moet je een adres invullen van je eigen netwerk, maar wel 1 die niet in de door de router uitgedeelde range staat.
Dus, 192.168.1.***
Waar *** dan staat voor een nummer dat niet door de router zal worden uitgegeven.
Welke range door de router wordt uitgegeven kun je in de router zien bij de gegevens over DHCP.

( ik zit nu op een andere computer) weet je misschien waarom ik niet op de andere computer op de site meer kan? ik kan op elke site maar niet meer op die site.

maar hoe kan ik het adres van mijn eigen netwerk vinden wat ik daar in moet vullen?

Dat heb ik je in m'n vorige bericht precies verteld, met het juiste nummer erbij en hoe je aan de laatste cijfers komt.
Dat moet een vrij nummer zijn, dus niet de standaard gateway maar een eigen nummer voor je PS3.

Laatst bewerkt:
dus het moet zijn: 192.168.1. ... < en dan dus nog 3 cijfers
en die moet ik zelf verzinnen of kan ik dat ergens vinden? zo ja waar?
misschien stel ik domme vragen maar ik snap er niet veel van, en ben je daarom ook erg dankbaar dat je me helpt.

1, 2 of 3 cijfers inderdaad. Het is duidelijk dat je geen kaas hebt gegeten van IP netwerken en dan is het inderdaad lastig. Ook om het uit te leggen.
Zoals ik al vertelde kun je bij de DHCP gegevens van je router kijken welke range van IP nummers er door de router worden uitgereikt.
Je moet dan een nummer gebruiken dat daarin niet voor komt.

En domme vragen zijn er niet :)

dan zit ik met het probleem dat ik de DHCP gegevens van mijn router niet kan vinden op de site. er staat:

SpeedTouch
Information
Configuration
Event Logs

Broadband Connection
DSL Connection
Internet Services

Toolbox
Telephony
Sip Server
Game & Application Sharing
Intrusion Detection
User Management

Home Network
Devices
Interfaces

ik heb net op een site zien staan:
anoniem schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb thuis 3 computers en een nas.
Ik wil nu deze een vast ip-adres geven. Wat is de dhcp-range van de Thomson SpeedTouch ST 780 WL, zodat de vaste ip-adressen niet gaan conflicteren?

anoniem

reactie:
De DHCP-range loopt van 192.168.2.1 tot 192.168.2.253. That's right, het hele subnet is gevuld voor DHCP.

dus kan ik hieruit opmaken dat ik als IP adres op de PS3 moet invoeren: 192.168.1.254?(weet ik niet zeker)

Nee, dat gaat niet want dat is je Gateway.
Ik kan me ook niet voorstellen dat standaard de hele range wordt gebruikt door de Thomson.
Daarnaast kun je het gewoon in je routen zien. Dus gewoon even kijken.
Dus niet op een site maar gewoon door in te loggen op je router en het daarin te bekijken.

Laatst bewerkt:
zou je me uit kunnen leggen hoe ik in kan loggen op mijn router want net is het volgende gebeurt:
ik had in een filmpje gezien dat ze op een site van de router(volgensmij)
instellingen hadden veranderd en dan opnieuw opgestart, dat deed ik ook op de speedtouch site, maar toen viel alles uit ( alles van de router, telefoon internet tv )
toen moest de KPN gebelt worden. en kreeg ik natuurlijk op mijn kop.
dus ik weet echt niet wat ik moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan