PS3 Nat-type strict veranderen in open?

Status
Niet open voor verdere reacties.
de ip adres die je moet invullen bij playstation is die jij je playstation wilt geven dus 192.168.1.xx waarbij xx je zelf in mag vullen (ik raad wel aan 50 in te vullen in verband met ip-conflicten)
TIP: je kan ook in cmd "ipconfig /all" doen zodat je een hele reeks met netwerkgegevens zie

zou je me uit kunnen leggen hoe ik in kan loggen op mijn router want net is het volgende gebeurt:
ik had in een filmpje gezien dat ze op een site van de router(volgensmij)
instellingen hadden veranderd en dan opnieuw opgestart, dat deed ik ook op de speedtouch site, maar toen viel alles uit ( alles van de router, telefoon internet tv )
toen moest de KPN gebelt worden. en kreeg ik natuurlijk op mijn kop.
dus ik weet echt niet wat ik moet doen.

Aha, je hebt KPN als provider.
Mag ik jou vragen of je als modem een KPN Experia Box hebt?
Zo ja dan kan je je NAT-type niet veranderen omdat ik ook een KPN Experia Box heb en ik heb daar al 2 jaar mee gekloot en het is onmogelijk om hem te veranderen op die soort.
Ik heb KPN een keer daarover aangesproken en ze zouden binnenkort een update vrijmaken wat nooit iets van is gekomen;).

Laatst bewerkt door een moderator:
Typ je IP-adres in de webbalk. Log in --> DATA --> NAT --> Port mapping

En vul dit in:

Hallo,

Bij deze wilde ik jullie even laten weten hoe je met je KPN experiabox je NAT type op open kunt zetten.

Zoals jullie ondertussen wel weten is het erg moeilijk om met KPN online te gamen en staan spellen vaak op strict. Ook wij hadden dit probleem. We hadden al vanalles gedaan om MW3 op open te krijgen en soms lukte het even maar dan sprong het een dag of 3 later weer op strict.

Vooral met de Thomson modems is dit probleem bekend en sommige andere modems van KPN. Ik heb toen eens uitgezocht welk modem KPN tegenwoordig gebruikt en daar eens onderzoek naar gedaan en ik kwam erachter dat dit modem wel werkt.

Het is het ZTE modem dat KPN tegenwoordig aanbiedt aan klanten. Ikzelf heb een nieuw ZTE modem bij KPN aangevraagd (had een Thomson) en dit ook na 3 dagen ontvangen. Let wel op!

Als je belt voor dit modem zeg dan niet dat het om gamen gaat, want dat ondersteunt KPN niet. Als je het woord gamen al noemt bij hen dan doen ze al moeilijk. Zelf had ik een smoesje dat het modem regelmatig uitviel en dan opnieuw opstarte en we dan 15 - 20 min moesten wachten tot er weer tv etc. was.

Ze deden niet moeilijk en zonder kosten kregen we het nieuwe toegestuurd. Gewoon de kabeltjes aansluiten en opstarten en internet installeren (nieuw modem is uiteraard andere beveiliging dan oud modem dus op je comp en playstation/xbox SSID code en WPA code invoeren voor draadloos internet). Zo gebeurd na 2 minuutjes en modem werd direct herkend. Bij ons stond MW3 toen op Moderate en nadat ik in de router Upnp had aangevinkt op open. Dit zonder portforwarding etc gewoon uit zichzelf.

Ondertussen al diverse mensen die een oud Thomson modem of dit probleem met KPN hadden dit aanbevolen en bij iedereen werkt het perfect

Geen gedoe meer met poorten openzetten en andere zooi wat meestal toch niet werkt maar dus gewoon bij KPN het ZTE modem aanvragen. Heb het dus zeker niet over gamen maar verzin wat anders anders krijg je het niet en doen ze moeilijk. Om Upnp aan te vinken in je modem voer je op internet in je adresbalk het ip van je modem in 192.168.2.254 is dit meestal en log in. Usrname is meestal KPN en wachtwoord laat je blanco dan kun je na een of 2x proberen in te loggen zelf een nieuw wachtwoord aanmaken en zo kun je dan in je modem inloggen. Kijk waar iets met UPNP staat en vink het vakje enable aan. Even opnieuw opstarten (niet altijd nodig) en het werkt.

Succes en game ze!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan