ps3 op pc beeldscherm aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

steven1992

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Hallo,

Op internet ben ik gaan kijken en ik las daar dat je een ps3 op een pc scherm kan aansluiten. Dan hoef ik namelijk ook geen dure TV te kopen:p. Weet iemand hoe je dat doet? Ik heb een syncmaster 206bw 19'' Samsung.

mvg,

Steven:thumb:

PS3 werkt met HDMI kabel voor geluid en beeld.

Je monitor werkt met DVI / VGA kabels (alleen beeld).

Je kan een converter op je HDMI kabel zetten (zie deze link ), zodat je de DVI kabel met de HDMI kabel verbindt. Let wel: de DVI geeft het geluidsignaal niet door je speelt dan games zonder geluid. Moet je niet willen!

Kortom je kan hem aansluiten op je monitor maar het is niet aan te bevelen aangezien je dan geen geluid hebt.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reactie!:thumb: is er ook geen mogelijkheid om het geluid wel voor elkaar te krijgen?

mvg,

Steven

bedankt voor de snelle reactie!:thumb: is er ook geen mogelijkheid om het geluid wel voor elkaar te krijgen?

mvg,

Steven
Het kan wel maar dan wordt het wat ingewikkelder en duurder...

HDMI kabel in je PS3, dan deze splitter erop, van daaruit 1 HDMI kabel met de eerder genoemde HDMI/DVI-converter naar je monitor, dan 1 HDMI kabel naar een geluidsbron/versterker die je geluidsignalen kan opvangen.

Alternatief kan ook zijn dat je die HDMI/DVI-converter gebruikt in combinatie met een usb headset. Dan krijg je dit. Of je daar nu blij van wordt... een hoop gedoe als je het mij vraagt. :P Misschien hebben andere mensen andere ervaringen. Veel knutsel plezier!

Het kan wel maar dan wordt het wat ingewikkelder en duurder...

HDMI kabel in je PS3, dan deze splitter erop, van daaruit 1 HDMI kabel met de eerder genoemde HDMI/DVI-converter naar je monitor, dan 1 HDMI kabel naar een geluidsbron/versterker die je geluidsignalen kan opvangen.

Alternatief kan ook zijn dat je die HDMI/DVI-converter gebruikt in combinatie met een usb headset. Dan krijg je dit. Of je daar nu blij van wordt... een hoop gedoe als je het mij vraagt. :P Misschien hebben andere mensen andere ervaringen. Veel knutsel plezier!

nja ik heb liever gewoon met speakers om eerlijk te zijn:p koptelefoon vind ik niet bepaalde fijn zitten;)
verder over het eerste idee, ik heb de Logitech X-230 2.1 als speakersetje ( http://www.pacstarcomputer.com.au/images/logitech-x230.jpg ) dus het kan ook met die? want het idee heb ik niet aangezien je voor dat ook weer een ander verloop ding voor nodig heb niet kan? en is dit idee onder de 100 euro? zo nee dan is het beter om een full HD tv te kopen voor 250 euro :p aangezien mijn beeldscherm 1080i is.

het andere idee is gewoon de ps3 verbinden met een pc monitor en er een usb headset in te doen?:)

mvg,

Steven

trouwens.......
is het mogelijk om een 2.1 of een 5.1 setje aan te sluiten op de koptelefoon-ingang van de TV en dat er dan uit de boxjes geluid komt?

mvg,

Steven

Ja dat is wel mogelijk!
Ik heb het zelf ook! een 2.1 setje op me tv aangesloten via die ingang. Enig probleem is, dat ik af en toe geluid heb uit beide boxjes, en dan maar uit 1.
Maar dat zou ook aan me tv kunnen liggen:p

Ja dat is wel mogelijk!
Ik heb het zelf ook! een 2.1 setje op me tv aangesloten via die ingang. Enig probleem is, dat ik af en toe geluid heb uit beide boxjes, en dan maar uit 1.
Maar dat zou ook aan me tv kunnen liggen:p

bedankt voor de reactie:thumb:
weet iemand een leuk setje van max €100,- als dat mogelijk is?:p een 2.1 vind ik voldoende en ik las ergens iets over 360 graden geluid is dat een soort surround ofzo?
360 graden is surround en die setjes van onder de 100 euro heb je.:thumb:

laat maar zitten helpmij'ers ik weet genoeg:thumb:

mvg,

Steven

Laatst bewerkt:
Waarom allemaal zo moeilijk met splitters?
Je sluit gewoon je monitor aan op de HDMI-aansluiting van je PS3 (met de eerder genoemde HDMI-DVI omzetter ertussen)
Daarna sluit je op de analoge uitgang van je PS3 de kabel aan die je bij de PS3 mee is geleverd (die met de 3 tulp stekkertjes) Sluit nu je boxen aan op de rode en witte tulp stekker (eventueel met een splitter als je ook je PC op dezelfde boxen aan wilt sluiten) en je bent klaar voor minder dan 15 euro.
Je moet ergens in de configuratie van je PS3 nog wel aangeven dat hij het geluid via de analoge uitgang moet sturen.

ooh dus zo kan het ook:p nja bedankt voor de reactie maar ik koop gewoon een nieuwe tv.... ik heb nog een dikke beeldbuis en mijn pc scherm is HD ready:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan