psp9 opent niet vanuit verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Hallo,
Ik heb pas paint shop pro 9 geinstalleerd. Een vriend van mij ook. Nu zitten we allebei met hetzelfde probleem:
Als ik in verkenner psp koppel aan alle jpg bestanden, dan zou een jpg bestand ook moeten openen (als je in verkenner dubbelklikt) met psp. Maar als ik dat doe krijg ik bijgevoegde melding. Als ik eerst psp opstart en dan een foto ga openen doet ie dat perfect. Hoe krijjg ik nou de foutmelding weg?

Ga in verkenner naar:
Extra>Mapopties>Bestandstypen. Scroll in de lijst tot je bij de jpg, jpeg komt. Selecteer de jpeg extensie en klik op geavanceerd. In dat scherm kies je openen en klikt daarna op bewerken. Klik dan op de tab bladeren en ga naar het PSP9.exe bestand (c:\programfiles\jasc\paintshoppro9) selecteren, toepassen etc. Kijk of het dan wil werken.

dat heb ik dus gedaan.. voor deze melding opende ik altijd met photopaint van Corel.. maar ik wilde eens wat anders.. maar met psp krijg ik dus deze melding.. trouwens alleen met versie 9 want met versie 8 doet ie het wel..

Staan in PSP/File/Preferences/File Format Associates alle vinkjes nog wel? Of tenminste datgene aangevinkt wat met PSP geopend moet worden? En dan is het ook beter die extensies uit te vinken in Corel.

daar stonden geen vinkjes voor jpg.. die heb ik neergezet.. vervolgens bleef ik de foutmelding houden..
dus heb ik nog ff in verkenner bij bestandstypen opnieuw aangegeven dat ie met psp9 moet openen en toen deed ie het wel..
thanks !!!

Dan is waarschijnlijk de combi van mijn antwoord en vervolgens het uitvoeren van r.vink's antwoord de oplossing geweest. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan