publieke variabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
ik wil een variabel hebben die ik doorheen het ganse project wil gebruiken
in een module heb ik een bestand forms verbergen
de eerste lijnen zijn de volgende:

Code:
Option Compare Database

Option Explicit
Dim intx As Integer
Dim intCount As Integer
Public gebruiker As Integer

ik dacht dus de variabel "gebruiker" hierdoor gedeclareerd te hebben en op die manier te kunnen gebuirken doorheen het programma. Dit gaat goed bij het openen van het startmenu, maar ga ik naar een andere form dan kent acces de waarde van de variabel niet meer..
Wat doe ik verkeerd?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet de variabele declareren in een normale Module, niet op een formulier. Op een formulier werkt hij alleen binnen de procedures van dat formulier.
Je kunt overigens een variabele altijd 'meegeven' naar een ander formulier via de variabele OpenArgs.

dat is toch een normale module.... (forms verbergen)
Snap het niet goed

Nee, een formulier is geen normale module. Die maak je met <Invoegen>, <Module>.

Dat begrijp ik, maar de code die ik meestuurde staat wel degelijk in een module die "forms verbergen" noemt! Moet ik dan een nieuwe module aanmaken of is de manier zoals ik het nu doe ook ok? Waarom werkt het dan niet? Jp

Ik snap ondertussen niet meer wat "forms verbergen" is.... Is het nu wel of niet een aparte module? (kan bijna niet, want er mag geen spatie staan in een modulenaam)

Nogmaals: code die je op een formulier maakt, werkt alleen op dat formulier. Wil je hem universeel gebruiken, dan moet je hem verplaatsen naar een aparte module.

"Forms verbergen" is inderdaad een module (met spatie tussen) om forms te verbergen tijdens een raport preview (zie mijn bestandjes aan jou)
Dus...
Hoe doe ik het nu eigenlijk... weet dat ik ze niet in een form publiek kan maken...
JP

Uit de help:

Variabelen die zijn gedeclareerd met de instructie Public, zijn beschikbaar voor alle procedures in alle modules in alle toepassingen, tenzij Option Private Module is ingesteld. In dit geval zijn de variabelen alleen openbaar binnen het project waarin deze zijn geplaatst.

Als het niet werkt, dan heb je de variabele misschien elders opniuew gedeclareerd. Zoek 'm dus eens op in je db door zo uitgebreid mogelijk te zoeken (in huidig project)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan