Publisher site centreren met php

Status
Niet open voor verdere reacties.

harypjotr

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Goededag iedereen,

Iemand heeft mij gevraagd een publisher site te centreren.. Mijn eerste reactie was, dat is simpel...
Nu ik eenmaal bezig ben, is dit niet zo simpel als het lijkt.
Veel websites geven aan dat je via een html-tag dit kunt doen, dat werkt op de een of andere manier niet.
Dan maar via php include.

Nu krijg ik mijn website mooi te zien, in elke browser, behalve internet explorer.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Hier is mijn code:

PHP:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>---Test---</title>
<style type="text/css">
body {
text-align: center;
background-color: #CC6600;
overflow: hidden;
}

#main {
width: 760px;
margin: 0 auto;
text-align: left;
overflow: hidden;
}
</style>
</head>

<body>
<div id="main">
<?php 
	include 'index.htm';
?>
</div>
</body>
</html>

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,

Pjotr

mmm, doe eens bij #main
margin-left:auto;
margin-right:auto;
en haal margin: 0 auto; weg

als dat nog niet werkt mag ik dan je index.html zien?

mmm, doe eens bij #main
margin-left:auto;
margin-right:auto;
en haal margin: 0 auto; weg
Mmm, dat zal niet helpen, want:
Code:
#main { 
   margin: 0 auto; 
   }
is alleen de verkorte schrijfwijze voor:
Code:
#main {
   margin-top: 0;
   margin-bottom: 0;
   margin-left: auto;
   margin-right: auto;
   }
De margin-top en de margin-bottom hebben geen invloed op het horizontaal centreren.
Het komt voor het centreren dus op precies hetzelfde neer. ;)

=====
Dan maar via php include.
Ook dat kan niet werken, want met bovenstaande php-include komt het op precies hetzelfde neer alsof er in de html zelf zou staan wat nu in de include staat.
De php-include kan hier dus gemist worden, want voegt niets toe.

Ik denk eerder dat het in de Publisher-code zit, want Publisher levert doorgaans bar slechte html af. Eigenlijk ongeschikt om er webpagina's mee te bouwen!

Als de site pas zover is als in de screenshots staat, zou ik adviseren om bv. KompoZer te gaan gebruiken, en dan opnieuw te beginnen.
Grote kans dat het dan in één keer lukt! :)

Anders moet je inderdaad de complete Publisher-code hier maar eens laten zien, liefst in een linkje naar een testpagina.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
Daarom is het resultaat van een pagina met een php-include ook precies hetzelfde alsof die include regelrecht in de html had gestaan!

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor de hulp vast.

De fout zit hem in de publisher code, deze is onmogelijk telkens aan te passen. Zodra je dit te veel doet, geeft publisher een error.
Wat ik middels mijn php include doe, is een div maken die de site centreert.
Waarom internet explorer de website dan ineens links uitlijnd en alle andere browsers het goed doen, is mij een raadsel.

Ik heb even snel een 'mini' site gemaakt. De andere site is al zo goed als klaar.

Voor andere hulp sta ik open.

Groetjes,

Wat ik middels mijn php include doe, is een div maken die de site centreert.
Zie m'n PS'je: zit in de index.htm die ge-includeerd is, óók een complete pagina-html die begint met <!Doctype ...> en eindigt met </html>?

Oftewel: als je in een browser de broncode van de online-pagina bekijkt, staat er dan twee keer een <!Doctype ...> enz. in?

Ik heb even snel een 'mini' site gemaakt. De andere site is al zo goed als klaar.
Voor andere hulp sta ik open.
Pas met een link naar een site of testpagina kan concrete hulp geboden worden, ook m.b.t. de Publisher-toestand.
Het blijft nu een beetje in de lucht fietsen wat er aan de hand kan zijn. ;)

O ja, zie ook m'n handtekening: is alles valid html?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan