PUK en PIN2

Status
Niet open voor verdere reacties.

lmerlijn

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
hallo,

ik heb een probleem ; ik heb per ongeluk FDN (Fixed Dial Number) of (Vaste Oproep) ingeschakeld en toen kon ik niet meer bellen en heb ik geprobeerd het uit te schakelen, nou heb ik 3 keer puk2 fout ingetyped en toen 10 keer pin2, en nu is mn pin2 geblokkeerd. hoe kan ik dit probleem oplossen.

dank.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi lmerlijn,

Bedoel je het niet andersom?

3x foute PIN2
10x foute PUK2

En dát is niet zo handig. Al contact gezocht met je provider? Als je PUK(2) geblokkeerd is, zit 'ie echt flink dicht namelijk.

hallo,

ja sorry andersom. kan ik het niet zelf de-blokeren, of moet ik echt contact opnemen met mn provider? als het zo is moet ik dan betalen?

hallo,

ja sorry andersom. kan ik het niet zelf de-blokeren, of moet ik echt contact opnemen met mn provider? als het zo is moet ik dan betalen?

Voor zover ik weet is je PUK(2)-code al een mogelijkheid die jouw provider geeft wanneer je de pin 3x fout hebt ingevoerd.
Door deze 10 (???) fout in te voeren blokkeer je het toestel "verder" dan dat je het zelf kan deblokkeren. Volgens mij staat er ook zo'n soort melding in je scherm.

Als ik dit lees is het zelfs zo dat je de SIM-kaart als verloren mag beschouwen... (: geldt alleen voor PUK! Hoe te handelen in jouw geval weet ik niet. Hier staat dat PUK2 dezelfde uitwerking heeft.. Ik weet het zo niet :). Sowieso even bellen dus..)

Laatst bewerkt:
Dus zelf deprovider kan het niet ontgrendelen?

Ik heb mijn bericht nog even aangepast. Dit is typisch weer zo'n "urban myth" waar de wildste verhalen over de ronde doen omdat er geen duidelijkheid over bestaat.
Wat gezegd wordt is dat een geblokkeerde PUK een 'dode' SIM kaart tot gevolg heeft maar een definitief antwoord voor een PUK2 kan ik niet vinden.

Maar nogmaals: bel ze even :). Zij kunnen je wel vertellen hoe en/of wat. (of wil je nie bellen ;)?)

nou ik wil wel bellen maar ik wil niet dat mn ouders het te weten komen:(

Tja.. "dat is jouw probleem".

Klinkt een beetje ***lig maar voor zover ik weet kun je zelf geen puk2 deblokkeren.
Eventueel kun je naar de winkel gaan?

(Ouders betalen abonnement ofzo?)

Je sim is nu idd geblokkeerd en is door de provider niet meer te deblokkeren. De enige oplossing is een nieuwe simkaart met je eigen nummer aan te vragen bij je provider. Kosten varieren per provider.

Als het abonnement niet op jou naam is afgesloten kan jij dit niet aanvragen. Dit mag alleen door de persoon op wiens naam het abonnement geregistreerd staat.

Je sim is nu idd geblokkeerd en is door de provider niet meer te deblokkeren. De enige oplossing is een nieuwe simkaart met je eigen nummer aan te vragen bij je provider. Kosten varieren per provider.

Als het abonnement niet op jou naam is afgesloten kan jij dit niet aanvragen. Dit mag alleen door de persoon op wiens naam het abonnement geregistreerd staat.

Dát is dus de vraag.. Er is sprake van een PUK2 blokkering en niet de PUK blokkering.
Met een geblokkeerde PIN2 is het toestel nog volledig operationeel (afgezien van een eventuele door jou zelf opgezette blokkade, zoals 'vaste nummers').

Welkom,

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven aangezien het niet netjes is om in te breken in andermans vraag.

Tevens gaat het reageren via het forum en niet via mail

Dan de vraag: Welke melding krijgt Imerlijn op zijn telefoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan