• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pull down exel

• Onderwerp starter Onderwerp starter mickl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mickl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2004
Hoe kan ik van tevoren waarden aan een cel geven zodat ik kan kiezen uit een puul down als ik op de cel ga staan.

Data / Valideren, Toestaan Lijst, daar gegevens of een cellenbereik invoeren.

Kleine toevoeging:

Het cellenbereik, waarmee je de bron voor je pull-down menu definieert, moet zich op hetzelfde werkblad bevinden.

Als je zelf gegevens ingeeft, moeten de verschillende waarden van elkaar gescheiden worden door ;

Succes:thumb:

Nog een kleine toevoeging op het antwoord van MayNiak666:
Het cellenbereik voor een pulldown menu mag zich wel op een ander blad bevinden, mag zelf op een andere sheet mits deze maar geopend is.
Voorwaarde is dan wel dat het cellenbereik aangeroepen wordt middels een naam en deze naam MOET aangemaakt worden vanuit het werkblad waarin het pulldownmenu zich bevind.
Voorbeeld:
bereik in blad2 cel A1 t/m A10.
pulldownmenu in blad1.
Ga in blad1 staan, kies invoegen naam, definiëren.
Geef een naam op, bijv. test
Vul in bij verwijst naar blad2!$A$1:$A$10 of kies het rode pijltje rechts, activeer blad2 en markeer het gewenste gebied, klik weer op het icoontje rechts in de balk waar het gemarkeerde gebied wordt weergegeven en klik op OK.
Daarna kies je data, valideren, lijst en vul je bij bron in: =test.

Als je gegevens uit een andere sheet wil gebruken spring je tijdens het opgeven van het bereik ook nog naar de andere sheet. LET WEL OP, die sheet moet dan wel geopend zijn als je het bereik wilt gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan