• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pulldown lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron321

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2005
Is het mogelijk om in een blad een pulldown lijst te maken en in deze lijst komen dan verschillende zinnen te staan (sommige zinnen beslaan meerdere regels(rijen)) waarbij ik bijv. dmv checkboxen degene aan wil vinken die ik nodig heb, zodat deze automatisch netjes onder elkaar in datzelfde werkblad komen te staan.

Bij voorbaat dank.

Hoi Ron321,

Volgens mij wil je iets combineren dat niet te combineren valt. Of je moet een eigen formulier ontwerpen in VBA dat gevuld wordt met zinnen die je ergens op een (verborgen) werkblad neerzet.

Kun je omschrijven op een hoger niveau wat je wilt bereiken? Je komt namelijk met een oplossing die je hebt bedacht, kun je je probleem omschrijven zodat wij andere oplossingen kunnen (proberen te) bedenken?

Groeten,

Richard

In een rapport gebruiken we standaard zinnen die we normaal kopieeren uit een andere werkmap.
Dit wil ik dus integreren in het rapport, dus ipv kopieeren en plakken wil ik dit laten gebeuren door 1 muisklik (zoiets als het getallen trekken).

Hoi,

Misschien bedoel je een keuze lijst met "besturingselementen"
Ik heb er een voorbeeldje van bijgedaan.

Albatros

Bijlagen

Nee sorry dat is niet wat ik zoek.
Ik stop met deze vraag en ga verder in getallen trekken, zoiets zoek ik, bedankt.

In blad 1 in kolom B zet je alle regels die je naar keuze in blad 2 wilt zetten. In kolom A zet je voor deze regels welke je wilt kopieren een 1.
Meerdere regels (tekst) te gelijk (regels bv 3,4,5) koppel je met A4 = A3 en A5 = A3
In blad 2 zet je in A1:
=ALS(Blad1!A1=1;Blad1!B1;" ")
Deze formule kopieer je naar beneden.
Met autofilter in blad 2 op kolom A kun je de lege regels wegfilteren
Zo kun je door een 1 te plaatsen de regel in het dokument plaatsen.
mvg Imod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan