Q: schrijf zomaar verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Femmy

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Hallo,

Ik had even een vraagje een tijdje geleden was ik op de pc een spel aan het spelen, totdat het spel vast liep, ik heb toen de pc opnieuw opgestart, maar tot mijn grote verbazing was toen mijn hele Q schrijf van mijn pc af, ik kan hem nergens meer vinden, hij speelt dus geen cd -roms meer af en de brander doet het daarom ook niet.
Wie heeft hier verstand van?
Kan het soms een virus zijn, zit geen internet op deze pc.

Groetjes Femke:(

Al een keer afgekoppeld in de kast en opnieuw opgestart, en daarna weer aansluiten en opnieuw opstarten misschien is dan het probleem opgelost

Staat het apparaat nog wel in apparaatbeheer? Staat er daar een uitroepteken bij? Staat daar (bij de Eigenschappen van het apparaat) ook een foutmelding/-code?

Mijn hele Q schrijf is nergens meer te vinden in de computer, heb hem al los gekoppeld, maar hij staat gewoon niet bij deze computer, het hele ding is zomaar opeens weg.:(

Dus ook niet bij apparaatbeheer? (Ik had dat zelf namelijk laatst met zowel mijn dvd-romdrive als met mijn brander: beide stations stonden niet meer bij Deze computer, maar nog wel in Apparaatbeheer - met een uitroepteken erbij. Zie dit topic).

Waar kan ik apparaat beheer vinden, want alles wat ik intyp bij zoeken zegt hij dat het verwijderd is en dat hij het niet kan vinden, vooral heeft dat te maken om dat de Q schrijf weg van mijn pc is.

In welk bestand kan hij dan zitten en hoe activeer ik hem weer?

Ik weet niet welke Windowsversie je hebt, maar in XP vind je Apparaatbeheer via Configuratiescherm -> Systeem -> tabblad Hardware -> Apparaatbeheer.
Als je even meldt welke versie van Windows je hebt, is er vast wel iemand die je kan vertellen waar je Apparaatbeheer daarin kunt vinden.

Ik heb mijn apparaat beheer gevonden heb windows xp

Is het zelfde als die van jouw, alleen er staat bij mij nergen een uitroep teken staan alleen maar + maar mijn schrijf zie ik er niet tussen staan van de cd rom, heeft het misschien een andere naam ?

Geplaatst door Femmy
Ik heb mijn apparaat beheer gevonden heb windows xp

Is het zelfde als die van jouw, alleen er staat bij mij nergen een uitroep teken staan alleen maar + maar mijn schrijf zie ik er niet tussen staan van de cd rom, heeft het misschien een andere naam ?

Weet je dat je op zo'n + kunt klikken?
Hoe dit er precies uitziet verschilt per systeem, maar zoek in Apparaatbeheer naar "cd-romstations", "dvd/cd-romstations", of iets dergelijks, klik dan op het plusje dat daarvoor staat - dan zou de naam van je cd-romspeler/-brander moeten verschijnen (mogelijkerwijs dus met een uitroepteken erbij). Via rechtsklikken erop kun je dan ook de Eigenschappen bekijken om een eventuele foutmelding te zien, of om te proberen het stuurprogramma opnieuw te installeren.

In het apparaatbeheer staat hij er al geen eens tussen, dus dat is al een fout, ik weet het verder ook niet meer, denk dat ik hem dan maar wegbreng

Als je hardware zoals een harde schijf of CD(brander) losgekoppeld hebt gehad moet je deze soms opnieuw laten herkennen door het Bios.
N.b. het kan zijn dat ze dan een andere letter volgorde krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan