Q6600 + ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skaff

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Vraagje,

Ik heb Q6600 quadcore,
Met asus p5k-r
En 4gb super talent dual chan 800mhz ram DDR2

maar systeem is behoorlijk instabiel,
Moet zelfs overclocke om me geheuge ook echt op 800mhz te kunnen krijgen,
Ook me cpu staat soms op 1.6ghz,

heb alle versies van bios updates al geprobeerd,

Chipset update cd die bij moederbord zat, geeft ie aan dat niet windows compatible zijn ofzo ;s, gedownloade zelfde probleem..
En als ik ze niet instaleer kan ik geen spellen spelen, dan vallen ze uit.
En op groot scherm films wil kijken krijg ik bluescreen, waar ik echter met een druk op knop weer uitkom.. tot hij nog bluescreen geeft en dan start windows door me windows versie die aanstaat heen.....

anyway allemaal leuk en aardig.. alles zover op andere pc's getest no prob alleen moederbord niet,
Maar omdat ik al genoeg gezeik heb gehad met me pc,

had ik graag van jullie gehoord wat een goed moederbord zou zijn voor me processor,
Geheugen

en moet sli hebben..

Skaff

prijs maakt niet uit, Moet een GOED moederbord hebben

Moderne CPU's kunnen automatisch ondergeklokt worden, door energiebesparende functies, zoals EIST (SpeedStep) van Intel. Deze optie kun je uitschakelen in het BIOS.
En wat betreft het geheugen: wat is de geheugen divider (verhouding tussen de FSB, front side bus, en de klokfrequentie van het geheugen)? Als je dit laatstse niet weet, kun je het terugvinden in het BIOS of met een programma als CPU-Z. :)

Moderne CPU's kunnen automatisch ondergeklokt worden, door energiebesparende functies, zoals EIST (SpeedStep) van Intel. Deze optie kun je uitschakelen in het BIOS.
En wat betreft het geheugen: wat is de geheugen divider (verhouding tussen de FSB, front side bus, en de klokfrequentie van het geheugen)? Als je dit laatstse niet weet, kun je het terugvinden in het BIOS of met een programma als CPU-Z. :)

ik weet dat dat uitgezet moet worden staat ook uit.. maar moet me processor van 2.4 na 3.0 overclocke om ram goed te krijgen, 333 mhz frequentie :o geloofk alsk fout zit zalk 't eff na moeten kijken..

enig idee van wat aan de bluescreens te doen is ? heb namelijk servertje draaie op me pc, en is niet zo fijn om dan snachts telkens een blauw scherm te hebbe

Die BSOD's (blue screens) kunnen veroorzaakt worden door geheugen dat niet lekker wil lopen met het moederbord. Asus-bordjes staan er om bekend dat ze kieskeurig zijn met het geheugen, daarom is het verstandig om in QVL te kijken voor je geheugen koopt.

Maar wat is nou de geheugen divider?

Die BSOD's (blue screens) kunnen veroorzaakt worden door geheugen dat niet lekker wil lopen met het moederbord. Asus-bordjes staan er om bekend dat ze kieskeurig zijn met het geheugen, daarom is het verstandig om in QVL te kijken voor je geheugen koopt.

Maar wat is nou de geheugen divider?

5:6? waar moet ik daarvoor kijken met cpu-z

En wat zou beter moederbord merk zijn dan ?,
In duitsland deze pc gekocht maar echt zoveel mis mee geweest dat ik liever gewoon ergens in nederland nieuw moederbord haal wat stabieler is en wel werkt

Asus is een prima merk, en dit moederbord is ook een prima bordje, het is eerder het geheugen dat de boosdoener is. Gezien je vage problemen met de divider en de snelheid van het geheugen, en de BSOD's zou ik proberen even ander geheugen te bemachtigen, en daarmee proberen. Want ik weet niet of deze Super Talent-modules wel lekker willen lopen met dit Asus-bordje?

Asus is een prima merk, en dit moederbord is ook een prima bordje, het is eerder het geheugen dat de boosdoener is. Gezien je vage problemen met de divider en de snelheid van het geheugen, en de BSOD's zou ik proberen even ander geheugen te bemachtigen, en daarmee proberen. Want ik weet niet of deze Super Talent-modules wel lekker willen lopen met dit Asus-bordje?

veroorzaakt dit dan ook dat me processor zo verrot werkt ?

hier nog screenshots

http://img132.imageshack.us/img132/1259/cpuqm8.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/5715/ramcv4.jpg

en waar kan ik vinden of mijn geheugen hierbij wel werkt ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Screenshots zien er verder prima uit, die BSOD's kunnen ook veroorzaakt worden door een rot moederbord, dat is zeker waar. Compatibiliteitsproblemen tussen het bordje en het geheugen kan, maar wellicht is het bordje toe aan een RMA.

een RMA ? :thumb: en dat is

Probeer eens memtest te draaien ....

ik zie je checkt ook 101 Barz
:)

een RMA ? :thumb: en dat is

Wat het betekent is niet zo interessant (namelijk Return Material Authorization), maar het houdt in dat je je mobo terugbrengt en garantie claimt, maar als dat in dit geval (met kopen in het buitenland en dergelijke) niet zo gemakkelijk is, kun je inderdaad een ander bordje kopen.
Wat is je max budget?

Wat het betekent is niet zo interessant (namelijk Return Material Authorization), maar het houdt in dat je je mobo terugbrengt en garantie claimt, maar als dat in dit geval (met kopen in het buitenland en dergelijke) niet zo gemakkelijk is, kun je inderdaad een ander bordje kopen.
Wat is je max budget?

ondertussen al 20 dingen daar geruild en telkens is er weer wat nieuws, dus ik zeg
Laat die garantie maar lekker, koop me wel nieuwe :)

Maar wil dan wel meteen ook ff beste,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan