quad/duo core

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickmeister

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Wat is het verschil nou tussen quad en duo core ?

En met welke kan je het beste gamen ?

Quad staat voor 4
Duo staat voor 2

Dus het aantal core`s dat een CPU heeft.

En met welke je het best kan gamen is niet afhankelijk van hoeveel core`s hij heeft. Eerder van de snelheid daarvan.

Meer is zeker niet altijd beter. Ik heb op het moment een Quad core processor.
Bij de meeste games heb je geen quad core nodig en scoren sommige duo cores beter dan de quad.

Je moet er wel rekening mee houden dat dit in de toekomst omgedraait zal worden. Dan zullen er games komen waarbij je met een Quad Core veel profijt hebt.

Quad Core werkt nu al wel stukken beter met foto/videobewerking.

Dus wil je lang met je pc voort(4a 5 jaar) zou ik persoonlijk een Quadcore nemen.
Neem je over 2 jaar een nieuwe dan zou ik nu lekker voordeel pakken en voor de Duo Core gaan.

de Q6600 is technisch gezien 2x de E6600 in 1.

dus in dat geval is de Q6600 beter.

Dat klopt. Meeste games zijn inmiddels optimized voor dual core.
Dat doen ze waarschijnlijk pas voor quad core als die een beetje in prijs zijn gedaald en gekocht worden door veel mensen :D

Ach ja... op alternate is de Q6600 40 euro duurder dan de E6600...

Ik zit ook te twijfelen tussen die 2, en weet het zelf ook nog steeds niet.

Ff voor de duidelijkheid:
De prijs van een E6600 is naar mijn weten ongeveer 200 euro, de Q6600 is €250.

Ik zou dus lekker die Q6600 pakken als je die 50 euro nog hebt.

Zelf heb ik een Q6600 gekozen en het laden is wel masterlijk. Mensen met een enkele of duo core zijn meestal nog aan het laden van de game en ik zit allang in de helicopter om ze optewachten bij hun base:D :thumb:

Oowja als je gaat overclocken(wat erg populair is bij E6600) moet je de E6600 nemen.
De Q6600 is moeilijker overteclocken.

ja ligt eraan hoelang ik hem wil gebruiken net als quick al zei met 4 a 5 jaar is quad beter maar voor 2 jaar is duo beter

Heb gehoord dat de stock koeler van de Q6600 niet goed is, en dat alles rond de 70 graden tijdens opstarten wordt... is dat zoo?

Ik heb stuk of 10 keer gemeten en heb nog nooit, nooit 70 graden zien staan.
De core's (word per core gemeten) zitten tussen de 40-45 graden en dat is erg netjes.

Oowja als je gaat overclocken(wat erg populair is bij E6600) moet je de E6600 nemen.
De Q6600 is moeilijker overteclocken.

Overklokken doe ik niet aan :D veel te risico vol, ik weet er zelf namelijk niks van.

oke bedankt want kzit nu met p4 2.8 ghz maar begin te merken dat die het niet helemaal meer aan kan dus het wordt dan waarschijnlijk wel quad.
thx

Ik zit hier zelf met een p4 3 Ghz, en merk met de wat nieuwere games...dat ze dat niet leuk vinden :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan