Query draaien aan de hand van ingevuld formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcotica

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
hallo,

Ik wil graag een query openen aan de hand van een formulier waarin e.e.a. wordt ingevuld. Zodra op de knop gedrukt wordt dient dan de data geopend te worden die er is ingevuld.
Ik probeer al e.e.a. met VBA maar ik kom er niet uit. (geheel niet zelfs haha).
Hieronder een voorbeeldje wat ik o.a. in het formulier heb staan.

ScreenHunter_17 Feb. 28 08.52.jpg

Mvg

Marco van Dijk

Zet ook je code in je vraag, dan kunnen we wat meer voor je betekenen :)

Je hoeft een berichtje waarop je antwoordt niet te quooten, en al helemaal niet als dat direct boven je eigen bericht staat.... maakt het scherm er niet overzichtelijker op ...

Ik heb toch die vba code nodig, of een voorbeeld db!

voorbeeld

Hoi Michel,

Ik hoop dat ik het nu goed doe dan. Ik dacht dat je qouten moets gebruiken om op jouw bericht te reageren. Oke.
Ik ben dus niet zo thuis in de fora.

Ik wil je een voorbeeldje meezenden maar op een of anderen manier lukt dit niet.:eek:

In het formulier kunnen drie dingen ingevoerd worden.
1. vrije tekst (nummeriek)
2. Dropdownlist
3. Dropdownlist.

Dan is het de bedoeling dat er een query gedraaid wordt en de gegevens ophaald met de ingevulde criteria, zodra je op de knop drukt.

Bericht mij even of dit voldoende is. Alvast bedankt voor je medewerking.

gr. Marco

Quooten doe je alleen als je wilt reageren op een bepaalde regel uit een eerder bericht; op de een of andere manier hebben alle minder ervaren gebruikers de neiging om gelijk op de Quote knop te hengsten als ze een vervolg bericht willen maken, je bent dus niet de enige :)
Ik snap hoe je formulier in elkaar zit, maar ik wil toch graag de code zien die achter de knop hangt. Want daaraan kunnen we zien wat er gebeurt als je er op klikt.

optelling

Thnx voor de uitleg.!!! :thumb:

Helaas heb ik achter de knop niets zitten. Niet meer.
Wat ik daar had staan was ongeveer.

Docmd openquery ("query")
Docmd Filter ("query"; "naam veld"; me.rc)
Domcd Filter ("query"; "naam veld"; me.product)

Wat er gebeurde is dat wel de query geopend werd. Ook het eerste filter ging goed. maar bij de tweede filter ging het fout. Het eerste filter bleef dan niet staan, en ging dan weer opnieuw doen.

Begrijpelijk nog.?

Ps.....ik weet niet of ik dit je ook kan vragen, maar ik zit met nog een dingetje.
Hierbij doe ik een excel sheet met allemaal clausule nummers. In kolom1 staan de meeste, maar er kunnen per relatie meerdere clausules zijn. Deze worden in een volgende clausule weergegeven met clausule_02 etc. etc.

Als ik een optelling wil maken van deze clausules met als insteek productcode, dan wil ik een optelling maken van alle producten en hoeveel van dezelfde clausule hierbij hoort. Het lukt me wel als deze in één kolom staan, maar niet meer als ik moet zoeken in meerdere kolomen.

Kun je mij een tip geven!
Bekijk bijlage clausules_temp.xlsx

Thnx

Laatst bewerkt:
Je voert achter elkaar twee keer een filter uit, dus is het wel logisch dat het eerste filter dan wordt 'overschreven' door het tweede. Je zou de filters dus moeten combineren in één string.

Michel
De tweede vraag die ik in het bericht meezond. Excel sheet bij gevoegd. Kun je daar nog wat mee?

gr Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan