Query met keuzelijst met invoer geeft error 2766

• Onderwerp starter Onderwerp starter jhdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jhdw

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Hallo access experts,

Ik heb een formulier met 3 keuzevelden: kzl_week, kzl_maand en kzl_kwartaal. De eerste (laatste dag van de week) werkt goed en heb ik in het voorbeeld uitgeschakeld. De tweede (laatste dag maand) geeft een foutmelding: Error 2766. De derde heb ik niet uitgewerkt omdat in het origineel dezelfde foutmelding zit.

Wie zou hier een oplossing voor hebben?

Bekijk bijlage Test.zip

Alvast bedankt voor de hulp

Gr. Jan

Er missen nogal wat tabellen/queries in je voorbeeld. Dan is het logisch dat je foutmeldingen krijgt. De eerste (toch maar aangezet) geeft dezelfde foutmelding.

Hallo Michel,

Bedankt voor je reactie.
Het voorbeeld was niet goed gevuld. Ik heb de SQL aangepast zodat de kern van het probleem wel te reproduceren is.
Alle drie de keuzevelden zijn nu ingeschakeld en werken niet.

Ik hoop dat je hier wel mee verder kunt.

Bekijk bijlage Test2.zip

Alvast bedankt voor de geboden hulp.

Gr. Jan

Als je van je foutmelding afwilt (die overigens logisch is; in je queries heb je nergens een FROM statement) dan kan je deze queries eens proberen:
Code:
        strSQL = "SELECT Cnummer, LtsDayKwartaal FROM qry_laatste WHERE LtsDayKwartaal = CDate(" & CDbl(Me.kzl_kwartaal) & ") GROUP BY Cnummer, LtsDayKwartaal"
        strSQL = "SELECT Cnummer, LtsDayMaand FROM qry_laatste WHERE LtsDayMaand = CDate(" & CDbl(Me.kzl_maand) & ") GROUP BY Cnummer, LtsDayMaand"
        strSQL = "SELECT Cnummer, LtsDagWeek FROM qry_laatste WHERE LtsDagWeek = CDate(" & CDbl(Me.kzl_week) & ") GROUP BY Cnummer, LtsDagWeek"
        strSQL = "SELECT Cnummer, LtsDagWeek FROM qry_laatste WHERE CDbl(LtsDagWeek) = " & CDbl(Me.kzl_week) & " GROUP BY Cnummer, LtsDagWeek"

Die maken een query aan, maar je krijgt er wel een ander probleem bij: de filtering werkt niet. Geeft een gegevenstype probleem. Ook de weekselectie geeft dus in beide varianten hetzelfde probleem.

Hallo Michel,

Bedankt voor de hulp. Het was vanmorgen nog vroeg en met kopiëren en plakken is FROM er niet ingezet - gewoon stom van mij.

Ik heb jouw code er nog ingezet maar dat geeft nog steeds dezelfde foutmelding dat de gegevens typen niet overeenkomen. (had je ook al voorspeld) Dan heb ik in "qry_laatste" de datums met CDbl omgezet naar een getal.

20170717_204349.jpg

Als je dan de query opent en in de veldnaam op het filter teken klikt dan zie je alle getallen staan maar je kunt niet filteren op een getal. Ook dan komt dezelfde foutmelding. Daar begrijp ik echt niks van.

Heb je nog advies hoe ik het op een andere manier kan oplossen want het gaat op deze manier niet lukken, denk ik?

Gr. Jan

Ik had dus hetzelfde probleem; je krijgt in het resultaat een datum of een getal te zien (afhankelijk welke functie je gebruikt) maar je kunt er niet op filteren. Heel raar. Nou heb ik zoiets wel eens eerder bij de hand gehad, maar ik weet de oplossing niet meer. Ik ga het wiel dus maar weer opnieuw uitvinden :).

Hallo Michel,

Ik heb het op kunnen lossen door de gegevens uit "qry_laatste" in een tijdelijke tabel (tbl_tmp) te zetten.
Deze tabel wordt aangemaakt als het formulier geopend wordt.

Bekijk bijlage Test4.zip

Het is wel een omweg maar ik krijg in ieder geval de gegevens die ik nodig heb.

Als je een betere methode kunt bedenken, dan hou ik mij aanbevolen.

Gr. Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan