Query met parameter en vaste waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

noukietje

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2006
Berichten
106
Bekijk bijlage Recruitering.rar

G'morgen,

In mijn Query positieve kandidaten heb ik de vraag gesteld "welke ploeg" en "welke functie". Wanneer ik deze vraag beantwoord krijg ik het correcte resultaat te zien. Daarnaast moeten de personen die geen belang hechten aan de soort ploeg er ook worden in opgenomen. Zoals ik het nu heb opgebouws krijg ik inderdaad deze personen ook in mijn rapport maar hij houdt geen rekening meer met de functie. M.A.W. wanneer ik alle kandidaten die in 2-ploegen wensen te werken voor de functie LOG komt in mijn rapport deze kandidaten en ook alle kandidaten van de andere functies die geen belang hechten aan de ploeg. Waar zit mijn fout?

Grtjs,

Julie
 
De fout kan opgelost worden door de queryvoorwaarde
[Welke ploeg? (Dag, Nacht, 2-ploegen)]
te veranderen in
[Welke ploeg? (Dag, Nacht, 2-ploegen)] Or "Geen belang"

en natuurlijk de losse "geen belang" regel te verwijderen .

Gr JanvP
 
Ik zou dat nooit op deze manier doen, omdat je nu altijd de optie "Geen belang" mee selecteert, en dat lijkt mij toch ook niet altijd de bedoeling.
Ik zou, zeker ook voor het gebruikersgemak, een selectieformulier maken, waarin je met keuzelijsten de verschillende opties beschikbaar maakt, en met een selectievakje de optie "Geen belang" kunt toevoegen aan de filtering.
 
Je hebt gelijk, zou zo je het ook kunnen aanpakken, maar dat was niet de vraag.;)

Groet JanvP
 
@Perpong, dit werkt, bedankt!

@Octafish met een selectieformulier kan ik dus aanklikken welk resultaat ik wens? Ik heb dit nog niet aangemaakt, zijn er bepaalde zaken waar ik moet op letten of zet een wizard je goed op weg?
 
Als je met een selectieformulier wilt gaan werken, dan zet je de keuzes die je wilt (laten) maken bijvoorbeeld in een keuzelijst, of in een keuzelijst met opzoekvak. De eerste optie heeft als voordeel dat je meerdere selecties tegelijk kunt maken, de laatste houdt het scherm wat kleiner. Bovendien kun je in een keuzelijst met opzoekvak maar één waarde selecteren. De keuzelijsten kun je met de wizard maken, als je dat handiger vindt; geen probleem.
In je query kun je dan verwijzen naar de keuzelijsten op het formulier, of je kunt de query opbouwen via het formulier. Probeer het eerst met het opbouwen van de criteria met behulp van de keuzelijsten, zou ik zeggen, dat is de makkelijkste manier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan