query waarden gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

janbe63

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Beste,

Na het uitvoeren van een query krijg ik de volgende query-tabel (qverplaat)

Waarde Aantal Plaats maxAantal

S12 30 A3 60
S18 20 B5 80
S13 100 C3 100

Dit betekent dat ik 30 verkopen van S!2 heb, 20 van van S!8 en 13 van S!3, maxAantal geft het aantal weer dat er echt zijn.

Nu wil ik een nieuwe tabel maken welke de verkopen per artikel verder uitslpitst. Om dit te doen moet ik "dus" de waarde van Aantal en Waarde kunnen "opzoeken".
Aangezien deze beiden variable zijn kan ik geen DLookup gebruiken (althans ik zou niet weten hoe).
In excel kon ik Range("A1").Value gebruiken.
Bestaat er in Access ook iets als qverplaats.waarde.rerord.value?
waarbij record het recordnummer is en value de waarde?
Of is er een andere functie om de record-waarde op te zoeken?

Jan.

Hallo Jan,

waarom zou je daar een tabel voor willen maken?
Daar gebruik je in de regel queries voor.
Vereist wel dat je verkopen per artikel registreert.

Groet,

Tardis

Beste Tardis,

Ik begrijp dat je voor dit probleem een query zou kunnen gebruiken als je goed je verkopen hebt bijgehouden.
Maar laat ik dan het probleem zeggen (wederom middels een voorbeeld) waar het om gaat.
Binnen mij bedrijf komen dozen binnen, verschillende soorten verschillende maten.
Ook zijn er locatie's om deze dozen op te slaan.

Stel er komen 5 dozen van soort A, 7 van soort B en 8 van soort D
In het magazijn zijn 15 plaatsen om soort A weg te zetten, 25 voor soort B en 10 voor soort C.

Aangezien de inhoud van de dozen verschillend zijn per soort doos, en elke doos wel een unieke code heeft, wil ik dat het systeem nu bepaald waar de dozen weggezet moeten worden. (in de praktijk gebeurd het vaak dat men een doos van soort A op een locatie wegzet die bestemd is voor soort B, dit kost ruimte)

Mijn query heeft dus bepaald dat als de goederen binnen komen, middels de inkoopbon, dat ik die 5 dozen van soort A (en welke), 7 van B, en 8 van D heb.
De mensen moeten nu een lijstje krijgen met daarop vermeld waar ze de spullen neer moeten zetten.
Voor het vervolg heb ik dus nodig dat ik weet hoveel van elke soort doos ik binnen krijg.
Vandaar dat ik vraag de Value's van mijn query wil "uitlezen".

Jan

Mocht het mogelijk zijn om een extra veld in mijn query te maken die "autonumbered" is (vanaf 1), dan is dit natuurlijk ook goed, daar ik dan de DLookup-functie kan gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan