r4i 3ds word niet herkent in ds menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

wargol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2012
yo,
ik heb een mooie wijnrode nintendo ds XL die ineens mijn r4i 3ds kaartje niet meer herkent
ik heb op internet al een paar fora afgezocht maar heb nergens iemand gevonden met hetzelfde probleem als ik heb, het kaartje word namelijk niet eens in het ds menu weergegeven/herkent (mijn ds XL doet alsof er niets in zit).

het gebeurde van de ene op de andere dag zonder dat er iets aan gebeurd is, juist omdat hij niet meer herkent werd ben ik system updates gaan doen en heb de firmware van de r4 nu ook al 4 keer veranderd naar een nieuwere versie maar het kaartje word gewoon niet herkent.
ik heb het kaartje nu nog geen halfjaar en hij werkte prima voordat ik ging slapen maar toen ik wakker werd herkende mijn ds het hele kaartje niet.

laat aub maar alle suggesties die je hebt horen,ben wanhopig aan het worden :'(

Ben je online geweest middels WiFi? Zo ja, dan is je DS waarschijnlijk geupdate en zal je moeten wachten voor een nieuwe firmware van het R4 kaartje. (ik mag je geloof ik niet helpen met de firmware van het kaartje verder)

bij mijn aude DS lite moest ik soms even de r4 eruit halen erinblazen en ook de micro sd eruit halen en het stof erdaar uit blazen
ik denk niet dat het daraan lciht maar het is het waard om te proberen

ik ben pas online gegaan om te updaten nadat het kaartje niet meer herkent werd, ik hoopte dat het probleem daardoor opgelost zou worden en heb daarna al een paar nieuwere versies van de r4 firmware geprobeerd zoals ik al vermeld had maar nog geen geluk gehad.
heb ook al geprobeerd erin te blazen maar werkt ook niet, normale spellen worden wel herkent het is alleen de r4 die niet herkent word.

kan iemand ff checken of de Nintendo DS een r4 kaart herkent ZONDER microSD erin (dus microSD uit de r4 halen, r4 in DS steken en in het DS menu kijken of de DS ziet dat er een kaartje in zit), als een Nintendo DS dit namelijk niet herkent zou dat betekenen dat er iets mis is tussen mijn microSD en de r4 kaart en niet tussen de r4 en mijn DS.

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem. Kaart wordt niet meer gevonden in mijn 3ds. Nieuwe firmware op het kaartje gezet, en de update zou ik vanaf mijn oude ds installen. maar kaartje wordt daar ook niet meer gevonden (wit scherm) kan dat omdat ik daar al een keer een update heb gedaan?
Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan