Raadsel met Dell XT2 en Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahjazz

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
204
Beste mensen,

Zit met een vreemd probleem waar ik niks van snap; ik heb een Dell XT2 laptop en die heeft altijd prima gedraaid op (de bijgeleverde) Windows 7. Sinds vorige week startte hij niet meer op en bleef hangen tijdens de procedure om de os te laden. Als ik hem opstart met F8, zodat hij met de opstart opties komt, en kies voor veilige modus, start hij wel door. Ik heb heel Windows 7 opnieuw geinstalleerd (schone installatie) maar het probleem blijft. Ik heb ook alle herstel mogelijkheden van de W7 geprobeerd zoals ze op de cd staan (opstartherstel en hier de log van bekeken, etc.) maar ook zonder resultaat. Ik overweeg een call aan te maken bij Dell maar misschien hebben jullie nog een idee?

Vast bedankt.

Robin
Zoetermeer
 
Goedemorgen,

Je zou nog even in de bios kunnen kijken of de boot prioriteit goed staat maar anders denk dat het inderdaad een probleem voor Dell is misschien nog garantie?
 
Dank je wel voor je reactie Modag. Ik ga de bios nog even checken. Ik heb gelukkig nog garantie dus dat komt wel goed alleen zit ik straks een tijdje pc-loos....tgenwoordig zal dat wel wennen zijn :)

Ik laat nog even weten hoe of wat met de BIOS

Robin
 
Het laat nog even op zich wachten....je moet een password invullen om bij de bootsequence te kunnen. Heb deze laptop overgenomen met garantie (nog 2 jaar) en is geregistreerd bij Dell. Ik heb een lijstje met mogelijke wachtwoorden van de vorige vriendelijke eigenaar gekregen maar geen van deze wordt herkent.....lastig....BIOS flashen? Helpt dat? Maar hoe?

Robin
 
Oeps, het is gelukt. Heb het juiste wachtwoord gevonden. De sequence staat nu op:

Diskette
USB
CD/DVD
Internal HDD

Onboard NIC staat uit.

Wat moet de juiste volgorde zijn?

thanks
Robin
 
Wat ik ook in de bios zie staan:

"Due to the amount of memory being assigned for system use, memory available is less than memory installed."

Kan het hiermee te maken hebben?
 
Vraag me niet hoe maar volgens mij is het probleem opgelost (zeg ik voorzichtig). Ik heb wat zitten vogelen in de msconfig en services en opstarten e.d.....
 
Goedemorgen,

Ik zou de hd in de sequence als eerste zette en de cd-rom als tweede al maakt dat niet veel uit hd wel .Ben eigenlijk benieuwd wat je uit gezet hebt in msconfigg maar fijn dat hij weer werkt:thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan