Raar beeld na 10 min. een spel spelen (world of warcraft)

Status
Niet open voor verdere reacties.

r-kevin

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2006
Berichten
6
Hallo, :(

ik heb pas bij mijn 512 mb ram een 1024 mb kaart erbij gezet zodat ik 1,50 gb ram heb, ook heb ik een GeForce 6800 gt geinstalleerd,

wanneer ik hierna world of warcraft ga spelen met hele mooie kwaliteit loopt die elke keer na ongeveer 5/10 minuten vast en krijg ik een scherm vol met kleuren en rare dingen.


os: Windows Vista beta 2.0
processor: AMD Athlon 64 processor 3200+
memmory(RAM): 1,50 gb
primary hard disk: 4,29 GB Free (19,04 gb total)
graphics: NVIDIA GeForce 6800 GT (Microsoft Corporation - WDDM)
gaming graphics: 256 MB Graphics Memory
 
Hoe zijn de temperaturen? Wat voor voeding heb je zitten(wattage + merk)
 
skelle zei:
Hoe zijn de temperaturen? Wat voor voeding heb je zitten(wattage + merk)
ik zie achterop de pc bij de voeding 230 v HI-POT OK staan (als je meer wil weten daarover dan schroef ik hem even open om te kijken wat er nog op staat

de temperatuur weet ik niet, kan ik dat ergens vinden? :eek: ik heb gelezen dat deze 3d kaart heel veel warmte geeft, zal het daaraan liggen ?
 
is het niet zo dat ik 2 dezelfde hoeveelheden RAM moet hebben?
 
download het programmaatje everest en kijk bij sensors naar de temperaturen. Post die hier. Van je voeding: hi-pot, is dat het merk :confused: ken het allesinds niet. Maar ik heb het wattage nodig, kijk eens op het stickertje van de voeding of je het wattage kunt vinden. Anders het serienummer, kan ik eens kijken op google.
 
skelle zei:
download het programmaatje everest en kijk bij sensors naar de temperaturen. Post die hier. Van je voeding: hi-pot, is dat het merk :confused: ken het allesinds niet. Maar ik heb het wattage nodig, kijk eens op het stickertje van de voeding of je het wattage kunt vinden. Anders het serienummer, kan ik eens kijken op google.
de temperatuur van de cpu is 40 graden
 
Gaat om de temp van het geheugen op de grafische kaart, maar die kun je door niets uitlezen.

Indien de GPU te warm wordt, bevriest het beeld meestal, of je krijgt een BSOD, als het geheugen te heet wordt, krijg je allemaal verschillen kleuren pixels, of rare strepen in je beeld, of andere vervormingen.
 
Lange Pier zei:
Gaat om de temp van het geheugen op de grafische kaart, maar die kun je door niets uitlezen.

Indien de GPU te warm wordt, bevriest het beeld meestal, of je krijgt een BSOD, als het geheugen te heet wordt, krijg je allemaal verschillen kleuren pixels, of rare strepen in je beeld, of andere vervormingen.

Ok, bedoel je met "maar die kun je door niets uitlezen" dat deze temperetuur niet te meten is?

of is de GPU wel te meten met EVEREST want er staat alleen maar CPU bij sensors, als ik zo kijk denk ik dat je gelijk heb over de GPU want er komenb rare strepen en vervormingen (lijkt wel of er allemaal kleine herhaalde beeldschermpjes komen)

alleen ik vind het raar dat dit gebeurd omdat dit een gewone nieuwe 3dkaart is, je zou toch zeggen dat die wel gewoon goed gekoeld zal worden met de ventilator die er op zit, want ik denk dat meerdere mensen deze 3d kaart wel hebben in een standaard pc zonder extra ventilators.

Maar wat is er aan te doen om de 3dkaart beter te koelen, of kan het ook nog zijn dat de voeding niet goed is aangesloten op de 3dkaart dat die helemaal niet koeld?
 
Wat ik al zei, er zit geen sensor op de geheugenchips van de grafische kaart, en die kunnen ook erg heet worden, bij een Zalman koeler, b.v., krijg je van die mooie chipkoelertjes erbij, die je erop kunt plakken.

Maare, wat je nu schetst, lijkt het meer op een driverprobleem, weet niet of er al drivers zijn voor Vista van nVidia, kijk eens op de site van nVidia, heb ze al, zie onder.

Weet wel dat microsoft die drivers niet zal ondersteunen, alleen die van ATI, maare, probeer het eens.

Hieroot.
 
Lange Pier zei:
Wat ik al zei, er zit geen sensor op de geheugenchips van de grafische kaart, en die kunnen ook erg heet worden, bij een Zalman koeler, b.v., krijg je van die mooie chipkoelertjes erbij, die je erop kunt plakken.

Maare, wat je nu schetst, lijkt het meer op een driverprobleem, weet niet of er al drivers zijn voor Vista van nVidia, kijk eens op de site van nVidia, heb ze al, zie onder.

Weet wel dat microsoft die drivers niet zal ondersteunen, alleen die van ATI, maare, probeer het eens.

Hieroot.

bedankt voor de hulp, ik heb het probleem gevonden, wanneer ik mijn zijkap van me pc af haal en er een ventilator op richt dan loopt die niet meer vast, hij werd ook wel erg heet.

probleem was dus toch de hitte (het was warm buiten, ik zit op een zolder, en me pc zat in zo'n pc kastje onder me bureau) binnekort ga ik dus nog even kijken voor een extra of andere ventilator

microsoft heeft trouwens standaard een eigen aangepaste driver voor mijn 3dkaart geinstalleerd wanneer ik windows vista installeerde.
 
Ooit al eens gedacht dat het misschien aan de BETA versie van Vista zou kunnen liggen?
Ik heb deze thuis namelijk zelf ook draaiende gehad, en ik kreeg hierbij niks als problemen met mijn programmatuur. Misschien dat je het eens met een andere OS zou kunnen proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan