raar probleem met pop3 server. verbinden wil niet op 2de computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter EVOW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EVOW

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Hallo,

Ik loop tegen een vreemd probleem aan.

Ik wil de gegevens van een mail account wijzigen in microsoft outlook.
als ik dit op mijn eigen pc doe is er geen probleem.

Doe ik dit op de pc van diegene voor wie het account is, deze pc staat ergens anders, dus op een andere verbinding, dan kan die met geen mogelijkheid verbinden met de inkomende server.
Ik weet 100% zeker dat de mail instellingen correct zin.

Ik heb de firewall op de pc en in de router uitgeschakeld, zelf de virusscanner heb ik uitgeschakeld. Dit heeft niet geholpen.

Hoe zou het kunnen dat ik de ene pc wel verbinding kan maken, en op een andere pc die bij iemand anders thuis staat niet?

Alvast bedankt

Poort wel doorgezet op je interne netwerk vanuit de router? De situatie is me nog niet helemaal duidelijk maar klinkt als netwerk probleem.

de poort voor het email programma is open. met een andere mailserver kan die wel verbinden. en die gebruikt dezelfde poort.

Ik zal het probleem nogmaals proberen uit te leggen.

Als ik op mijn pc een mailaccount instel met een bepaalde incoming mailserver, laten we zeggen mail.mailserver.nl dan kan ik gewoon verbinden en mail ontvangen.

Als ik bij iemand anders thuis dezelfde mail wil instellen kan die geen verbinding maken met diezelfde mailserver.

Alle accountinstellingen zijn correct.

Als het een provider e-mail account is (bijv. xx@upcmail.nl, xx@planet.nl, xx@kpnmail.nl, xx@ziggo.nl, xx@quicknet.nl etc.) dan zijn de 'standaard' instellingen alleen te gebruiken vanaf het netwerk van die provider.

Natuurlijk (?) vermeld je niet het maildomein waar het over gaat, dus beoordeel zelf of bovenstaande van toepassing zou kunnen zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan