radeon 4850 presteert ondermaats

Status
Niet open voor verdere reacties.

jipjo

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2007
De prestaties van mijn nieuwe radeon 4850 vallen nogal tegen. In vantage 5000(performance) , 3dmark06 ongeveer 9000 (1280 x 1024, aa =0, af=0).

In PT Boats KOTS haal ik met high 1280 x 1024 29 fps.

Wat ik zo kan vinden is dat het omgeveer 1.5-2 keer zo hoog zou moeten zijn.

Nieuwste drivers uiteraard geinstalleerd.

systeem: vista c2d e6300, 2gb ram

Iemand een idee?

De prestaties van mijn nieuwe radeon 4850 vallen nogal tegen. In vantage 5000(performance) , 3dmark06 ongeveer 9000 (1280 x 1024, aa =0, af=0).

Iemand een idee?

logisch , je hebt bottleneck, je cpu is langzamer dan je gpu en daardoor wordt je gpu tegengehouden, heb ik ook, ik heb een E4300 en een 8800GT , ik haal 8900 punten in 3dmark 06 en een vriend van mij met een Q6600 en dezelfde kaart haalt hij 12000 punten in 3dmark. als jij een Q6600 had zou je denk ik wel 13000 moeten halen

Waar lezen jullie welke processor de TS heeft? Wellicht heb ik er overheen gelezen:o

Iemand een idee?

Dat zal het dus wel zijn- bedankt voor de reakties,

Iemand nog een tip voor een 'zuivere'gpu benchmark- dus zoveel mogelijk systeem/ cpu onafhankelijk? Of volstaan de gpu scores van vantage?

Dat zal het dus wel zijn- bedankt voor de reakties,

Iemand nog een tip voor een 'zuivere'gpu benchmark- dus zoveel mogelijk systeem/ cpu onafhankelijk? Of volstaan de gpu scores van vantage?

nee zo werkt het niet, je GPU wordt ten alle tijden tegengehouden van je cpu, of het nu een GPU benchmark is of een CPU benchmark, pas als je CPU sneller wordt , dan wordt je 4850 ook steeds minder geremd

Bedankt allemaal.

ik heb hem maar weer teruggebracht...

Mijn oude 8600GTS gelukkig nog niet verkocht.

Ik denk dat de c2d e 6300 2gb ram comb met 8600gts redelijk in verhouding is- er is gewoon niet meer uit te persen.

Laatst bewerkt:
de hele dag 3dmark spelen is zo saai joh... je kan beter een systeem baseren op spellen....:cool:

ik vind het wel leuk ( kwestie van smaak )

maar goede keus, in spellen zul je toch waarschijnlijk geen ( bijna geen ) verschil merken, want wat heb je eraan als je een kaart hebt wat niet voor 100% werkt? dat heb ik ook alleen is dat bij mij denk ik iets van 10% ofzo wat ik niet krijg vanwege bottleneck

ik vind het wel leuk ( kwestie van smaak )

maar goede keus, in spellen zul je toch waarschijnlijk geen ( bijna geen ) verschil merken, want wat heb je eraan als je een kaart hebt wat niet voor 100% werkt? dat heb ik ook alleen is dat bij mij denk ik iets van 10% ofzo wat ik niet krijg vanwege bottleneck
Daar waren we het toch gewoon over eens?

Ik bedoelde meer dat 3dmark niet alles zegt. 3dmark probeert uit te rekenen welke videokaart het beste is. Maar als jij net spellen speelt die vooral goed zijn met ATI-kaarten, dan kan je beter naar de benchmarks in die spellen kijken, dan naar 3dmark. Maar goed... das een beetje offtopic.

met mijn oude 8600gts haal ik in PU Boats zelfs 35 fps(?!) In de games is het wel wat minder, al blijf ik verbaasd over het geringe verschil. In crysis bijvoorbeeld liep het met de 4850 op high allemaal wel aardig maar ook niet super. Met die 8600gts heb ik met wat tweaken (dx9 maar dan wel met shaders omhoog gegooid) een sooort van vergelijkbaar resultaat.

In modern warfare is het allemaal wel wat minder fraai.

Blijft de vraag of dat het geld waard is- een volledig nieuwe pc zeker niet.

Iedereen dank voor de reakties.

met mijn oude 8600gts haal ik in PU Boats zelfs 35 fps(?!) In de games is het wel wat minder, al blijf ik verbaasd over het geringe verschil. In crysis bijvoorbeeld liep het met de 4850 op high allemaal wel aardig maar ook niet super. Met die 8600gts heb ik met wat tweaken (dx9 maar dan wel met shaders omhoog gegooid) een sooort van vergelijkbaar resultaat.

In modern warfare is het allemaal wel wat minder fraai.

Blijft de vraag of dat het geld waard is- een volledig nieuwe pc zeker niet.

Iedereen dank voor de reakties.

Ik ben niet overtuigd van het probleem bottleneck met een C2D cpu. Wat ik zou doen als ik jou was (word een beetje lastig nu je de kaart niet meer hebt natuurlijk, maar goed), is de behaalde resultaten van alleen de videokaart vergelijken met scores van dezelfde videokaart.

Logisch dat je met een betere processor ook meer punten haalt, dat bewijst natuurlijk niets.

Een meer voor de hand liggende optie lijkt mij dat je mobo geen PCI E x16 ondersteund (of dat de kaart in het verkeerde slot zat). Dit kan ook een reden zijn waarom je videokaart ondermaats presteert. 3dmark heeft namelijk aparte tests voor cpu en gpu. Een niet zon goede cpu kan daarom je score drastisch verlagen.

Bedoel je PCI 16 of PCI 16 v2.0? Daar heb ik ook wel aan gedacht. Wat ik begreep is dat PCI 16 v2.0, hoewel ondersteund door de 4850, nog nauwelijks gebruikt wordt (ik bedoel nodig is, zoveel brandbreedte). Kan natuurlijk wel zijn dat het niet meehelpt... Mijn moederbord heeft het niet, 945 chipset, maar de kaart zat wel in het goede slot hoor....

Laatst bewerkt:
Klopt het dat nvidia kaarten in het algemeen wat minder CPU afhankelijk zijn dan de ATI´s? In dat geval is het handig om een nvidia te kiezenals je processor wat achter loopt.

Als dit onzin is: ik hoor het graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan