Ram alweer kapot? komt dit door het moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

riflemaster333

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
129
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/724519-Moederbord-kapot
Hierboven mijn oude topic, even in het kort:
Het probleem was dat ik hele tijd willekeurige blue screens kreeg (begint meestal met rare strepen in allerlei kleuren in het beeldscherm), computer die zichzelf ineens opnieuw opstart en dit gebeurde op allerlei momenten (tijdens gamen, tijdens opstarten, tijdens internetten)
Ik heb toen geprobeerd om met 1 ram module verder te gaan, ineens deed mijn computer het weer voor 5-6 dagen dus ik kwam tot conclusie dat mijn ram module die ik eruit heb gehaald kapot was (ik heb ook geprobeerd met die alleen die andere ram module te werken maar de pc gaf meteen weer een blue screen) ik heb dus een extra ram module gekocht.. mijn computer werkte weer naar behoren zonder enige errors.. Tot nu. (na ongeveer een maand)
Nu heb ik weer precies hetzelfde probleem :s

Kan het zijn dat mijn moederbord mijn ram modules sloopt ofzo? ik heb de instellingen in de bios voor de ram gewoon op auto gezet (frequentie)
Hoe kan het überhaupt dat ram modules kapot gaan?

Ik hoor het graag

Specs:

Moederbord: asus p5q
GeheugenModules: 2x Kingston HyperX 800Mhz 2Gb modules
Voeding: OCZ modXstream-pro 700w
Processor: intel e8500
Videokaart: Ati radeon 5850
 
Heel onwaarschijnlijk, heb je al getest met alleen de nieuwe module? mogelijk is de memorycontroller op je moederbord gaar.

Zorg wel dat je de nieuwe module echt fysiek plaatst op de locatie van je oude module. Je kunt natuurlijk ook gewoon pech hebben dat je nieuwe module ook defect is. Slopen van ram door je moederbord is heel moeilijk, tenzij je moederbord een veel te hoog voltage door je chips pompt.
 
Dit heeft niets met je RAM te maken, want als er iets is met je RAM dan loopt of je PC ontiegelijk traag, of je krijgt een BSOD, of hij start helemaal niet op!
Wat Firestorm net al zei, misschien ligt het aan je Videokaart.

Het kan ook zijn dat het aan je voeding ligt, hoe ouder, hoe meer kans op willekeurige stroom pieken, met sommige moederborden zijn ze ook zo beroemd geworden dat de PCI-e beschadigd raakte en daardoor geen beeld meer kreeg (of beeld dat heel random was)
dus als je voeding ouder is dan 2 jaar KAN het daar aan liggen.

Long story short : Je video kaart doet raar. al heb je de kans, probeer er een andere in te stoppen, eentje die je kan lenen misschien?
krijg je het zelfde effect, breng je Voeding naar een Computer winkel en laat het voltage testen of koop zelf een Voedingtester, is daar, gezamelijk met je Videokaart ook niets mis mee, koop dan een nieuwe moederbord..

Deze stappen kunt U in elke volgorde...volgen.

MVG.

~peanut

PS. Overclocken kan ook schade brengen aan je hardware!
 
Loop ermee naar een plaatselijke PC boer die in het bezit is van een pci diagnostic kaart, kunnen ze de eventuele problemen met het mobo mee uitlezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan