ram geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janto10

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Hoi ik wil eens meer ram in me comp nog 64 ram erbij zodat ik win Xp of win 2000 kan draaien maar hoe weet ik nu welk ram ik moet hebben en hoe plaats je het erin net als pci kaarten ?

Greetz

staat in je moederbord boekje

en ja het is makkelijk inklikken

De eerste vraag is, welk soort geheugen heb je nodig? Om die vraag te beantwoorden moet je weten welke slots daarvoor op je moederbord zitten. Heb je geen boekje bij je moederbord gekregen? Dan kan je eventueel op de website van de fabrikant het type opzoeken.

De meest gebruikte op dit moment zijn SDRAM en DDR ram. Uit jouw verhaal maak ik op dat je een wat oudere pc hebt? Dus kan het zo zijn dat je eventueel nog EDO ram hebt. Dat moet je echt even uitzoeken voordat je het geheugen kan gaan upgraden.

Het is trouwens niet alleen een kwestie van meer geheugen, je processor moet ook een bepaalde snelheid hebben. Minimaal P1 133 voor win2000.

re ram geheugen

heb een p2 4000 mhz en nee ik heb geen boekje van me pc maar met dat tooltje aida je toch uitzoeken welk ram geheugen enzo zal ik een report maken en hier neerzetten?

Greetz

Ik neem aan dat je 400 MHz bedoelt :)

Een P2 wordt vrijwel altijd met SDR-SDRAM gebruikt. Maar je hebt misschien de Intel 440BX chipset, deze kan niet met ale SDR SDRAM-modules overweg. Dus zoek eens uit welke chipset je hebt met AIDA32.

440BX dus.

Je kan gewoon PC133 SDR-SDRAM kopen. Hij ondersteunt wel slechts 128 MB per slot, dus je moet 128 MB PC133 kopen. De beperking is dat hij double-sided moet zijn, dus er moeten aan de twee zijden geheugenchips zitten.

hoeveel moet ik dan 1 kaartje of 2? moet ik ook zeggen dat het ook voor een specefiek voor een moederbord moet zin of kan ik ik gewoon dat zeggen

Je kan zeggen dat het voor de 440BX-chipset is, maar niet alle verkopers weten dat die een beperking heeft..

Dus als je double-sided 128 MB hebt zit je goed. Je kan ook een tweede reepje kopen als je dat wilt.

dus ik moet gewoon zeggen tegen die verkoper dat ik 128 mb pc133 double sided wil

Is dat genoeg voor xp of wwindows 2000 draait ie dan soepel?

Met 320 MB waarschijnlijk wel, hangt ook van je HDD en videokaart af.

Je hebt nu al 64 MB, en 128 + 64 = 192 MB. Genoeg voor 2000, voor XP op het randje.

Geplaatst door Steve
440BX dus.

Je kan gewoon PC133 SDR-SDRAM kopen. Hij ondersteunt wel slechts 128 MB per slot, dus je moet 128 MB PC133 kopen. De beperking is dat hij double-sided moet zijn, dus er moeten aan de twee zijden geheugenchips zitten.
Dit klopt niet hoor Steve, hij de BX moet alleen van 256 mb modules double sided hebben, van 128 modules mogen het ook single sided zijn. Hij ondersteunt dus ook 256 MB per slot (mits double sided).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan