• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rangschikking volgens diverse criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

herwigvo

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2024
Ik maak een excel voor biljarttornooi in poules. tapbiljart, 2 spelers per spel. elke speler 5 ballen.
Poule van 4 spelers in dit voorbeeld.
het is mij gelukt om een rangschikking te maken op basis van 1/ meest aantal punten (winnen = 1 punt, verliezen 0) 2/ meest gescoorde ballen (winnaar dus altijd 5, verliezen tussen 0 en 4) 3/ minst ballen tegen.
Nu wil in 2de orde het "onderling duel" laten meetellen. en dat lukt mij dus niet......

Bijlagen

Kan je met dit iets aanvangen?
Bij ingeven spelers zet je de naam van de speler.
Bij uitslagen zet je de uitslag volgens de gepotte ballen, bvb 5-3
alle grijze cellen zijn tussencellen om de score te berekenen.
Het blad is beveiligd zonder paswoord.

Bijlagen

bedankt, ziet er al goed uit, maar hoofdprobleem blijft. na het aantal punten wil ik dat het onderling duel de doorslag geeft. in uw voorbeeld heeft speler 1 verloren van speler 2, maar toch staat speler 1 op plaats 1

Als ik speler 1 laat verliezen van speler 2 staan ze allebei op nummer één, maar dan is het logisch dat speler 1 op één staat, daar hij meer ballen heeft gepot dan speler 2, ook al heeft speler 1 verloren van speler 2.

1725097013841.png

dat is nu net mijn probleem. onderling duel moet voorrang krijgen op gemaakte ballen

ik denk dat dit gaat werken.......
kan je onder de kader met ingave spelers een aparte kader maken?
Met de uiteindelijke rangschikking van 1 tot 4.
mss nog een moeilijke... :) soms gaat enkel de eerste van een poule door, soms de eerste 2, soms de eerste 3. kan je een cel aanmaken met een variabele waar ik dat kan invullen? en dan in de kader met de rangschikking de geplaatste spelers in groenen achtergrond, en niet geplaatste in rood?

Microsoft® Excel® voor Microsoft 365 MSO (Versie 2408 Build 16.0.17928.20114) 64 bits

heb ooit zo iets gezien, maar nog veel uitgebreider. daar wil ik ooit naar toe :) . Zat vol variabelen en, denk ik, ook nog programmatie in vba?
alles kon ingegeven worden. aantal poules, aantal spelers per poule, aantal biljarts,.......
spelers en wedstrijden werden random in de poules geplaatst. wedstrijden werden automatisch gegenereerd. rekening houdende met alle spelers zo veel mogelijk met wit en rood te laten starten, de matchen mooi te spreiden zodat een speler niet bv 2 matchen na elkaar moet spelen, en een andere speler lang moet wachten.....en dan dus een rangschikking per poule om te bepalen wie doorgaat en wie niet.
nog veel werk aan, maar ik heb toch al een leuk begin! bedankt!!

in het model dat ik ooit zag was er sprake van 4 biljarts, en 6 poules van 5.
eerste 3 poules werden verdeeld over biljart 1 en 2. de ander 3 poules over biljart 3 en 4.

is er in de tapbiliart een soort van ranking tussen de spelers?

de excel wil ik enkel gebruiken voor tornooitjes.
er bestaat wel een rangschikking bij de federatie.
BGB ELO rangking. (Belgische golfbiljart bond)
golfbiljart is de officiele naam voor tapbiljart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan