raport met 2 queries

Status
Niet open voor verdere reacties.

kirsten75

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Ik heb 1 Union Query waarin ingekochte en voorraad materialen zijn samengevoegd en 1 Query met uren.
De queries zien er als volgt uit.

Union Query
Project#_PO#_SumOfTotal(Materiaal in $)
P00054_X54_$564

Query met uren
Project#_PO#_SumOfTotal(Uren in $)
P00054_X54_$34
Het resultaat op het raport moet er als volgt uit zien.

Project#_PO#_Uren_Materiaal
P00054_X54_$34_$564

Ik wil dus dat het totaal aantal uren naast het totaal Materiaal komt te staan zodat je kunt zien wat per PO# de kosten van de uren en de kosten van het materiaal zijn.

enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Als je twee queries hebt met elk één record als dynaset, dan zou ik een onafhankelijk rapport maken, en de twee queries als gegevensveld aan twee aparte tekstvelden hangen.

Als het wat ingewikkelder is, zou je misschien beter een voorbeeldje kunnen neerzetten, dan hoeven we niet zelf de data in elkaar te flanzen.

Michel

Ik ga daar eens mee aan de slag.
Als ik er niet uit kom zal ik even een voorbeeld plaatsen.
Alvast bedankt.

Kirsten

Probleem met maken Invoice van meerdere Queries

Ik kom er niet uit.
Ik heb de database bijgevoegd zal nog even e.e.a. uitleggen.

Als de database opent klik frmInvoiceJim, daar is waar de queries de info vandaan halen.

Op een time card worden Uren ingevuld, Shop Supplies en Purchased Materials.
De Uren worden opgeslagen in de tabel : tblWorkInfo
De gebruikte Shop Supplies worden opgeslagen in de tabel: tblUsedMaterials
De ingekochte Purchased Materials worden opgeslagen in de tabel: tblPurchasedMaterials

De uren per project worden berekend in de query: qryHours_Projectnr_InvoiceJim
Om het totaal bedrag van de uren te berekenen heb ik de query: qryHours_Projectnr_PreInvoiceJim gemaakt

De kosten voor de shop supplies worden berekend in de query: qryUsedMaterials_Project#_InvoiceJim
Het totaal bedrag staat dan in query: qryUsedMaterials_Project#_PreInvoiceJim

De kosten van de purchased Materials worden berekend in de qurey: qryPurchasedMaterials_Project#_InvoiceJim
Het totaal staad dan in query: qryPurchasedMaterials_Project#_PreInvoiceJim

Op de Invoice moeten de labour kosten en de material kosten apart worden weergegeven, de totalen van Pruchased Materials en Shop Supplies mogen bij elkaar worden opgeteld.

Als je op Generate Invoice by Project# klikt kun je zien hoe de invoice er uit moet komen te zien.
De invoice die daar weergegeven is bijna goed, ware het niet dat de materialen bij elke PO# worden weergegeven ipv alleen daar waar ze horen nl. het project dat geen PO# heeft.
De Invoice ziet er misschien wat raar uit, maar ik heb e.e.a. aan moeten passen om ere en db van max 100 Kb van te kunnen maken.

Dat is dan tevens ook het probleem dat ik heb.
Op de Invoice moet het projectnummer komen te staan met daarnaast alle PO# en de bijbehorende Labour en Material kosten.

Kirsten

Bijlagen

Ik zal er vanavond/dit weekend eens naar kijken, want ik heb op het werk geen Office 2007.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan