Rapport: Elke afdeling op nieuwe pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikdV

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2011
Ik heb een database met met de volgende velden: Afdeling, Agenda, RedenAnnulering, AantalAnnulering
Sommige afdelingen bevatten veel agenda's en sommige slechts 1 of enkele.
In het rapport wil ik elke afdeling op een aparte pagina ongeacht het aantal agenda's: Ik wil namelijk niet dat afdelingen de gegevens kunnen zien van andere afdelingen.
In de rapportdefinitie kan ik bij 'Groeperen en sorteren' wel aangeven dat ik bij een afdeling op een nieuwe pagina moet beginnen, maar dit gebeurt alleen als een afdeling meerdere pagina's omvat.
Bij kleinere afdelingen waarvan er meerdere op 1 pagina passen gebeurt dit niet.

Hoe kan ik toch elke afdeling op een aparte pagina krijgen?

Als je groepeert op Afdeling, en de Koptekst of Voettekst voor Afdeling aanzet, kun je in de Opmaak Opties voor die sectie aangeven of er een pagina-einde voor of achter de sectie moet komen. Stoei daar eens mee. pagina-einde voor is meestal wel voldoende.

Ik heb de koptekst/voettekst beide aangezet en heb nu 3 mogelijkheden.
a. Groep bijeenhouden op één pagina
b. Groep niet bijeenhouden op één pagina
c. Koptekst en eerste record bijeenhouden op één pagina
Ik heb gekozen voor optie a, want b en c wil ik juist niet.
Het effect is zoals ik al eerder heb aangegeven:
Vóór een afdeling komt alleen een paginaeinde als het aantal agenda's van de afdeling te groot is voor de pagina.
Kleinere afdelingen komen gewoon onder elkaar op één pagina.
Het moet dus anders, maar hoe?
Ik heb access 2010.

Je zit met de verkeerde instelling te stoeien. De eigenschappen <Pagina einde voor> en <Pagina einde voor> vind je in het rapport zelf bij de verschillende rapportonderdelen.
<Groep bijeenhouden> betekent alleen maar dat een groep gegevens dat anders op twee pagina's zou worden afgedrukt, in zijn geheel naar de volgende pagina wordt verplaatst. Het is geen instelling waarmee je aangeeft dat er per pagina maar één groep mag worden getoond.

Opgelost

Ik heb in de voettekst een paginaeinde na de sectie toegevoegd.
Nu wordt iedere afdeling op een nieuwe pagina getoond.

Jammer dat dit alleen in het afdrukvoorbeeld is, maar daar valt mee te leven.

Rapporten zijn ook om af te drukken, en dat gebeurt nu eenmaal op papier ;)

Mag de vraag nog op <Opgelost> worden gezet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan