rapport met alleen laatste datum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gwen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gwen

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2005
Heb een DB opgesteld voor de registratie van printplaat en handbedieningnummers bij een bepaald serienummer product. Nu wordt bijgehouden op welke datum een printplaat geplaatst worden bij een serienummer. Echter is daardoor een tabel ontstaan met dubbelen, zoals bijvoorbeeld op 1-10-2004 is printplaat 0400008 in SB 04.10-005 geplaatst en op 20-11-2005 is printplaat 0400012 in SB 04.10-005 geplaatst. Nu zou ik graag een rapport maken waarbij alleen de laatste printplaat wordt weergegeven. Heb al allerlei query's proberen te maken, maar krijg het maar niet voor elkaar. De vraag is dus eigenlijk hoe ik kan sorteren, eerst op serienummer en dan op nieuwste datum.

Iemand even een hint?

dit kan je doen doormiddel van een groupby query

maak een query obv van de tabel
klik op dit teken ∑
selecteer de velden

serienummer (groupby)
printplaan (groupby)
datum (max)

succes

als ik dat doe verschijnt nog steeds alles en heb ik een aantal serienummer een aantal keer en dat is dus wat ik niet wil.

Op de bijgevoegde plaatjes kun je zien wat ik ingevuld heb. Echter zoals te zien in Query is dat bijvoorbeeld SB 04.11-035 tweemaal voor komt en dat ik wil ik dus niet.

Bijlagen

• query.JPG
    query.JPG
    89,7 KB · Weergaven: 16
  • querydesign.JPG
    querydesign.JPG
    84,3 KB · Weergaven: 19
sorry, ik had vraag te snel gelezen. je hebt gelijk
maak wel ff een voorbeeldje voor je

Je moet denk ik 2 queries maken
1) die ene die je nu al hebt, maar dan zonder het veld printplaat
2) een query die query1 en de orginele tabel koppelt

zie bijlage

Bijlagen

Ja, geweldig! Er stonden ook nog wat relaties niet helemaal goed, wat denk ik ook een deel van het probleem veroorzaakte. Dankzij je voorbeeld is het nu gelukt!

groet
Gwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan