Rapport veld automatisch naar volgende pagina als het niet past

Status
Niet open voor verdere reacties.

the10us

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Berichten
32
Ik heb een, waarschijnlijk simpele, vraag maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden op het forum.
Ik heb een rapport die waarden uit een tabel of query moet weergeven. Deze waarden worden per record getypt en kunnen in lengte (en dus hoogte) variëren.
Het ziet er zal volgt uit:

Titel1
Alle tekst behorende bij deze titel

Titel 2
Alle tekst bij deze titel

etc.

Nu wil ik graag dat acces zowel de titel als de tekst die daarbij hoort in zijn geheel op een volgende rapport pagina zet, als blijkt dat het niet op de pagina past.
Ik heb al zitten stoeien met groeperen, en bijeenhouden, maar dit geeft niet het gewenste effect.

Ter verduidelijking heb ik nog een bestandje bijgevoegd.

Ik hoop dat er een oplossing voor is!

Alvast dank.
 

Bijlagen

  • DB1.zip
    19,5 KB · Weergaven: 12
Tekstvakken hebben geen eigenschap <TekstBijeenhouden> zoals je al had gemerkt. Ook Microsoft onderkent dat, en de vraag is dan misschien wel simpel, het antwoord hoeft dat niet per sé te zijn. Zoals bij jouw vraag. Microsoft geeft dit antwoord:

Subrapporten en tekst vakken beschikken niet over een Bijeenhouden (KeepTogether)eigenschap om te voorkomen dat de besturingselementen gegevens afdrukken over twee of meer pagina's. Echter, u kunt de Bijeenhouden (KeepTogether) eigenschap simuleren door "kunstmatige" groepsecties te maken en het subrapport en de tekstvakken in deze secties te plaatsen. Vervolgens kunt u de groep Bijeenhouden (KeepTogether)eigenschap instellen op Ja, waardoor Microsoft Access de lay-out van de besturings elementen test voordat het rapport wordt afdrukt en de tekst bijeen wordt gehouden op één pagina.

Op deze pagina kun je een voorbeeld db downloaden.
 
Dank voor dit antwoord! Hiermee heb ik het op kunnen lossen. Inderdaad, het is niet de oplossing die je zelf zou kunnen bedenken :)
En je moet het maar net weten....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan