Rapport verzenden via outlook automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patjuh1988

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Beste,

Ik vraag of iemand me met het volgende kan helpen:

Een rapport verzenden via outlook is geen enkel probleem, want dit is een functie van de wizard.

Maar ik wil graag dat na het drukken op een knop het volgende automatisch gebeurt:

1) Het rapport moet geselecteerd worden als "Snapshot formaat" en als bijlage toegevoegd worden
2) Er moet een (keuze)lijst tevoorschijnen komen voor de geadresseerden
3) Er moet een invoerscherm tevoorschijn komen voor het onderwerp
4) Er moet een invoerscherm komen die de tekst overneemt en in outlook zet
5) Vervolgens een soort van msgbox die vraagt of het bestand verzonden kan worden
6) Uiteindelijk hoeft dan in outlook alleen nog maar op knop "send" gedrukt te worden ( als dit ook automatisch zoukunnen,dan zou ik graag ook willen weten hoe)

Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen, zou ik echt gelukkig worden. Dit is voor mijn afstudeer project namelijk het laatste lastige puntje.

Heel erg bedankt alvast!

Laatst bewerkt:
om het eenvoudig te houden. Gebruik de gratis tool autoit. Hiermee kun je een macro maken van alles binnen Windows, dus ook hetgeen jij nodig hebt.

Sorry,

Ik heb wel internet en dus ook google,
alleen mijn afstudeer stage is bij de koninklijke marine, daarbij zit ik op een beveiligde computer, waar geen bestanden ge-down of upload kunnen worden.

Zou je me misschien op weg kunnen helpen vanuit access zelf?

Want waar het eigenlijk om gaat, waar mijn stagebegeleider over struikelt,

Is dat er word bestand is, waar zij gegevens moeten invoeren.
Nu heb ik in vba code geschreven die dit word document opent, die er als volgt uitziet:

Private Sub Knop0_Click()
Dim LWordDoc As String
Dim oApp As Object

LWordDoc = "Q:\DMO\ST\DP&V\P\PROJ POOL\LCF\LBTS\LBTS\Administratie\WA's\format lege WA\WA Cerberus format.doc"

If Dir(LWordDoc) = "" Then
MsgBox "Document niet gevonden"
Else
Set oApp = CreateObject(Class:="Word.Application")
oApp.Visible = True
oApp.Documents.Open filename:=LWordDoc
End If
End Sub

Alleen het grote probleem van deze is, dat het pad naar dit document nog wel eens wilt veranderen. Dus ik heb nu hard gecodeerd naar dit pad, maar wil dit variabel maken. Of iets van een code die gewoon zoekt in alle bestanden op de computer totdat het bestand "WA Cerberus format.doc" gevonden is.

Ik heb dit document trouwens zo goed mogelijk proberen na te maken als rapport in access, dus vandaar de eerdere vraag.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Vriendelijke groet,
Patrick Franssen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan