rare audiotrack tekst in beeld bij mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

optiforma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2009
Hallo,
Ik heb als ik een fimje afspeel in de windows mediaplayer en ook andere afspeelsoftware het volgende: Er verschijnt doorlopend een groene tekst in het beeldscherm bijvoorbeeld:

audiotrack:
input description: 48000 Hz, stereo 96 kbs mp3
output description: 48000 Hz, stereo 16-bit integ
Number of channels: 2
Current input bitrate:96kbps

Heel vervelend natuurlijk en ik krijg het met geen mogelijkheid weg. Het gebeurt bij elke film en als ik die film op een andere computer afspeel is er niets aan de hand. Vroeger was het niet zo maar ik weet eigenlijk ook niet welke software ik eventueel heb geinstalleerd die dit veroorzaakt of dat het een bepaalde instelling is.

Weet iemand hoe ik dit oplos?

Lijkt mij te liggen aan de decoder die je blijkbaar als onderdeel van een codec-pack hebt geïnstalleerd en die op dat moment door Media Player wordt gebruikt.
Start dus een filmpje, en kijk rechtsonder in het systeemvak (links naast het klokje).
Hopelijk zie je daar welke decoder op dat moment gebruikt wordt door je afspeelprogramma, zodat je op die decoder kunt rechtsklikken en dan wat (instellings-)keuzes kunt maken die het tonen van de media-informatie uitschakelt.

Als je niet zoiets beschikbaar hebt, ga dan via Start -> (Alle) programma's -> [Codec-pack software] -> [configuratieprogramma van je video codec]
op die manier proberen die melding van media-informatie af te zetten.

Succes,

Tijs.

Opgelost. Bedankt

Heb gelijk gedaan. Stond iets met ods aangevinkt. Heb dat uitgevinkt en was opgelost. Superbedankt Tijs.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan