Rare beeldschermresolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wendy91

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb een vraag.
Mijn laptop is door het gevolg van valschade gerepareerd.
Het scherm, de behuizing van het scherm en de harde schijf zijn voor zover ik weet vervangen. Het probleem is dat de beeldschermresolutie verkeerd staat ingesteld.
Deze is nu 1024x786, maar deze hoort 1280x800 te zijn (bij andere mensen met zelfde beeldafmeting is dit de beste resolutie). Uit de resoluties die ik kan kiezen kan ik alleen maar uit 800x600 en 1024x786 kiezen.

Het type van mijn laptop is overigens Acer Aspire 5920.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

gr. Wendy

Ik vermoed dat niet de juiste of in het geheel nog geen videokaartdriver is gëinstalleerd.
Ga naar apparaatbeheer en vervolgens naar de grafische adapter, klik op eigenschappen en vervolgens op stuurprogramma.
Schrijf de versie op en ga vervolgens bij de fabrikant van de kaart chip (Nvidia of Ati) op zoek naar het laatste stuurprogramma.

Bij het apparaatbeheer staat een geel uitroepteken bij 'Standaard-VGA grafische adapter'.
Als ik op eigenschappen klik staat bij stuurprogramma, status: dit apparaat start niet (code 10). Er staat dat de leverancier Microsoft is en de stuurprogrammaversie is 6.0.6000.16386. Wat moet ik hier verder mee doen? Ik heb weinig verstand van dit soort dingen.. ;)

Dan is er aan de hand wat ik dacht dat er aan de hand is : er is in het geheel geen stuurprogramma voor de in de machine zittende videokaart geïnstalleerd. Blijf even 'hangen' ik voeg zo nog iets dote aan dit bericht................

Download en installeer de PC Wizzard 2009 : Klik

Start het tooltje op en klik op het icoontje links boven (het monitortje met het pc'tje ernaast) Vertel vervolgens wat je daar ziet achter het woord 'videokaart'.

Staan bij nog meer apparaten uitroeptekens en / of cirkels met rode kruizen erin?

Laatst bewerkt:
Ik zie nergens videokaart staan dus ik typ even alles over. Hoop dat je er wat aan hebt.

Platform: Intel Centrino
Moederbord: Acer, Inc. Chapala
Chipset: Intel GM965
Processor: Intel Core 2 Duo Mobile T5550 @ 1833 MHz
Fysiek Geheugen: 3072 MB
Harde Schijf WDC (320 GB)
DVD-Rom Station: Optiarc DVD RW AD-7530B ATA Device
Netwerkkaart: PRO/Wireless 3945ABG[Golan]Network Connecti...
Netwerkkaart: NetLink BCM5787M Gigabit Ethernet PCIe
Besturingssysteem: Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie...
DirectX: Versie 10.00
Windows Performance Index

Ik ga nu even kijken waar nog meer rode kruisjes staan in die lijst.. ;)
--> Er staan verder geen uitroeptekens of rode dingen in die lijst!

Laatst bewerkt:
Twee vragen:
wat zie je als je klikt op het eerste icoontje van de tweede rij?
heb je bij de laptop één of meerdere cd's gekregen?

Bij dat icoontje staat het volgende:

Huidige Weergave: 1024x768 pixels op 1 Hz in True Kleuren (32-bit)
Aantal monitoren: 1
Monitor Type: Standaardbeeldscherm
OpenCL: Nee
OpenCL: Ja
GDI Plus: Ja

Ik heb verder geen cd of iets dergelijks meegekregen. Zoals ik al eerder zei is mijn laptop gerepareerd en hij is nu ongeveer anderhalf jaar oud. Verder heb ik het idee dat het beeld nu in breedbeeld staat, want bv het kruisje rechtsboven is rechtshoekig ipv vierkant..

Wow, we moeten het anders gaan doen.
Wat is het serienummer van het ding?
Welke Windows staat erop?
De 5920 is er in diverse varianten, staan er nog cijfers en letters achter?

Laatst bewerkt:
Haha ok.

Het is een Acer Aspire 5920G-5A3G32MI.
Verder heb ik de volgende codes kunnen vinden:
S/N: LXAQBOX58781709B432500
SNID: 81703974725

00146-527-007-325

en de product key: *Knip*

Windows Vista staat erop. Hoop dat je hier iets aan hebt. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Verwijder de productkey even svp, die is heel persoonlijk en je zou niet willen dat mensen 'm gaan gebruiken.

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je Windows installatie code uit het bericht verwijderd.

Ik word gek van dat ding van jou. Als ik namelijk bij Acer ga shoppen dan kom ik hier op uit: Klik
De steeds dieper gaande link werkt helaas niet, je moet even je laptop selecteren en dan kom je tot de volgende afgrijselijke ontdekking: (plaatjes plaats ik zo........)

Laatst bewerkt:
Oh ik had geen idee sorry! :$
Maar je bent iig niet de enige die er gek van wordt..

Ik denk overigens dat ik niet op dezelfde site uitkom als die je bedoelt.
Ik moest net zelf dingen selecteren, maar ik ben nu wel bij de type van mn laptop uitgekomen. Moet ik dan ergens op klikken om te downloaden?

Kijk naar de plaatjes. Daar staan álle drivers op voor jouw laptop. Het vreemde is dat Acer er 3 videodrivers ter beschikking voor stelt. Da's raar!
Advies: begin met de middelste (Intel) en kijk of 'ie werkt. (de drivers achter het woord VGA)

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 57
  • Presentatie2.jpg
    Presentatie2.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Ik ben nu bezig met downloaden, maar die van Intel doet het niet. Of nou ja bij de setup geeft ie aan: this computer does not meet the minimum requirements for installing the software. Ik laat nog weten wat de andere 2 doen!

Als ze alle drie niet werken, doe dan eerst wat anders:

begin met de bovenste download van het eerste plaatje : chipset driver. Het kan geen kwaad deze eventueel te installeren ook al zou deze er al op staan.
Dit gedaan, dan nogmaals de drie videodrivers proberen.

Ik vind het alleen uiterst curieus dat Acer zijn klanten zó in verwarring brengt met de videodrivers.

Ik heb ze nu alle drie gehad en bij NVDIA kreeg ik: Het NVDIA-installeringsprogramma kon geen stuurprogramma vinden die compatibel zijn met uw huidige software.

Ik heb geprobeerd die chip-set te installeren maar ik krijg dezelfde foutmelding als die van intel. :S

Wendy, (als dat tenminste je voornaam is)

Het gebeurt mij niet vaak hier op de Helpmij, maar ik sta nu écht met de bek vol tanden.

Ik snap echt geen tierelier van het supportbeleid van Acer op jouw machine. Waarom ze in vredesnaam 3 merken videodrivers voor één en hetzelfde apparaat op hun supportpage plaatsen is voor mij dan ook écht een raadsel.

Als objectieve lezer zou je na het lezen van de door mij geplaatste plaatjes denken, "Ja maar, dan vink je toch 2 besturingssystemen uit en laat je het vinkje staan bij het juiste", maar de grap is dat geen van de vinkjes uit te vinken is (zie plaatjes of ga naar die pagina bij Acer).

Tenzij iemand anders een plan heeft adviseer ik je om aan de hand van je serienummer morgen Acer te bellen en te vragen welke videochip / kaart er in jouw machine zit. Vertel vooral óók dat de machine net terug is van reparatie. Als die reparatie bij Acer is geweest dan mogen ze het apparaat nog een keer terugnemen en de boel in orde maken.

Het bevreemdt mij overigens dat je geen CD bij het ding hebt gekregen. Ik zou bijna willen zeggen: "Je moet haast wel iets erbij hebben gehad, want da's wettelijk verplicht" -> een besturingssysteem om de machine te herstellen in geval van ellende dan wel je hebt na het eerste gebruik een mededeling gekregen zelf een herstel CD / DVD te maken (wat je vervolgens niet hebt gedaan?)

Iemand anders die meeleest mogelijk nog een strak plan?

Acer :
Op deze pagina vindt u een overzicht van diverse vormen van ondersteuning die wij bieden op de verschillende Acer producten. U vindt informatie over de standaard garantie, de mogelijkheden voor garantie-uitbreidingen en een overzicht van de telefoonnummers en adressen voor ondersteuning.

Voor een snellere service bij onze support afdeling en om gebruik te kunnen maken van alle voordelen van een bij Acer geregistreede klant, registreer uw product hier .

Acer Computer B.V. Benelux

Europalaan 89
5232 BC's-Hertogenbosch
The Netherlands

NL : 0900-20 20 767 (0,10 Euro/minuut)
BE : 078-150023
LUX : 900 72223

Indien u product niet meer binnen de garantieperiode valt, kunt u contact opnemen met onderstaande telefoonnummers:
NL: 0900-3233340 (0,50 Euro/minuut)
BE: 0900-25003 (0,50 Euro/minuut)
LUX: 900-74004 (0,15 Euro/minuut)

www.acer.nl or www.acer.be or www.acer.lu

Email support :
If you need technical support for your Acer product, please contact us by using the Support Request Form.

Dutch French

Laatst bewerkt:
Laat alsjeblieft het verloop / de afloop weten. Ik kan er misschien in de nabije toekomst anderen weer mee helpen. (Even los van het feit dat ik er gruwelijk van baal dat ik jou nu niet heb kunnen helpen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan